› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Prospeed?
- Detta ämne har 41 svar, 3,001 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
9 januari, 2003 kl. 07:56 #48398
Practos
Deltagarevarför skall bransletrycksregulatorn bytas ?
(kan int så mycke om dessa prylar)
9 januari, 2003 kl. 08:16 #48426vskogh
DeltagareTack för bra info Micke.
Frågan är vad TCS är för något? Turbo Center Stockholm eller vad?Mvh Viktor
Söker: GT -00:a9 januari, 2003 kl. 08:31 #48429subarumicke1
DeltagareLAST EDITED ON Jan-09-03 AT 09:32AM (GMT)
Man byter bränsletrycks regulatorn pga…. man behöver gå upp en aning i soppa tryckD:s Man sätter dit en justerbar variant
TCS=Turbocenter stockholm
9 januari, 2003 kl. 11:27 #48403omar
DeltagareKul att du skriver här Micke och delar med dig av din erfarenhet,after all
du innehar ju tiden för sveriges snabbaste Impreza!
Mvh Omar9 januari, 2003 kl. 12:19 #48394SecretAgentMan
DeltagareOmar – det skall det bli ändring på i år va? 😉
Original soppapump är *kass* den skall absolut bytas (vid trimning), och kliver man upp runt 330+ hk är man över gränsen på spridarna – och detta löser man tillfälligt med att höja trycket med en ställbar regulator. 🙂
Precis som Micke och TCS gjorde…
Jag har iofs kört spridarna i botten utan problem – MEN det betyder inte att det är säkert att göra det.
350 hk på originalmotor skall inte vara ett problem, OM man har järnkoll på mappningen och kör med rätt kombination av prylar.
Finns bara soppa, och turbon är stor nog att generera rätt flöde, och samtidigt inte skapa ett elakt mottryck, samt att IC:n klarar att kyla insugsluften så har man alla förutsättningar att få en rapp morot.
🙂
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?9 januari, 2003 kl. 15:42 #48413Kvarnis
DeltagareJapp kul att du Micke vill oxå dela med dig av dina erfarenheter.
Motor mässigt måste jag håla med SAM att 300-350 inte kärver inväters behandling..
Men funkar inte allt bra så är det en annan femma.Sedan så är det ju lite upp till ägaren om bilen går sönder eller inte oxå.
Knock link borde dock vara standard för all moddade bilar.
Är ett ganska bra sätt att se när det är på G att bli nå tok./Kvarnis
9 januari, 2003 kl. 19:44 #48427vskogh
DeltagareKnock Link? :confused:
Mvh Viktor
Söker: GT -00:a9 januari, 2003 kl. 20:31 #48396OzO
DeltagareMikrofån som mäter spikningar i motorn – vid spikning lyser en julgran inne i kupén för att föraren skall veta att han/hon har trimmat för hårt! 🙂
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”9 januari, 2003 kl. 20:35 #48395SecretAgentMan
Deltagare…eller att slangen släppt från wastegateklockan, och td04:an laddar 25 psi under omkörning på M25:an (vänstertrafik – hint hint 😉 ). 😮 😮 😮 😮 😮 😮
Det svarta molnet bakom bilen kan också avslöja samma sak. 😀
/J – det var *inte* en trevlig upplevelse. 😉
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?10 januari, 2003 kl. 12:20 #48430subarumicke1
DeltagareVist klar motorn säkert 350 hk med std….. prylar, men jag har sätt GR-A motorer dom lämnar C:a 320 hk enligt regementet.Med std…. stakar och dom går tvärt av,så dom som åker Rally dom jag känner byter stakar för motorn ska ju hålla i längden. VF turbon som sitter på STin org är en mycket fin turbo men även den har sinna begränsningar:( .Jag ska använda mig av en Turbonetics T61 den är lite manligar!!!!!! enligt spec… så ska den klara 650 hk men om man plågarden så räcker den till 700 hk men då är nog risken att topparna flyger ut genom hjulhusen:)??? Hmm… ska nog testa har en extra uppsättning framskärmar liggande :)!!!!
19 november, 2003 kl. 19:43 #48404ADDE.H
Deltagare>400 hk kit till Impreza GT?
Priset jag fick var 200000kr mappat och klar,fast det var ju några
månader sen.
/Adde10 juni, 2004 kl. 18:40 #48397ExOrdis
DeltagareLAST EDITED ON Jan-04-03 AT 03:45PM (GMT)
Varför inte fråga dom som absolut har svar på din fråga, dvs Prospeed? 😮>Är det någon som vet vad Prospeed använder för märken på följande
>delar till 400 hk kittet?>- BOSCH RACING BRÄNSLEPUMP
(Här bara gissar jag att det är Bosch dom använder..) 😉/K
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.