SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Prospeed?

Visar 12 inlägg - 31 till 42 (av 42 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #48398
    Practos
    Deltagare

      varför skall bransletrycksregulatorn bytas ?

      (kan int så mycke om dessa prylar)

      #48426
      vskogh
      Deltagare

        Tack för bra info Micke.
        Frågan är vad TCS är för något? Turbo Center Stockholm eller vad?

        Mvh Viktor
        Söker: GT -00:a

        #48429
        subarumicke1
        Deltagare

          LAST EDITED ON Jan-09-03 AT 09:32AM (GMT)
          Man byter bränsletrycks regulatorn pga…. man behöver gå upp en aning i soppa tryck

          D:s Man sätter dit en justerbar variant

          TCS=Turbocenter stockholm

          #48403
          omar
          Deltagare

            Kul att du skriver här Micke och delar med dig av din erfarenhet,after all
            du innehar ju tiden för sveriges snabbaste Impreza!
            Mvh Omar

            #48394
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Omar – det skall det bli ändring på i år va? 😉

              Original soppapump är *kass* den skall absolut bytas (vid trimning), och kliver man upp runt 330+ hk är man över gränsen på spridarna – och detta löser man tillfälligt med att höja trycket med en ställbar regulator. 🙂

              Precis som Micke och TCS gjorde…

              Jag har iofs kört spridarna i botten utan problem – MEN det betyder inte att det är säkert att göra det.

              350 hk på originalmotor skall inte vara ett problem, OM man har järnkoll på mappningen och kör med rätt kombination av prylar.

              Finns bara soppa, och turbon är stor nog att generera rätt flöde, och samtidigt inte skapa ett elakt mottryck, samt att IC:n klarar att kyla insugsluften så har man alla förutsättningar att få en rapp morot.

              🙂

              /J

              Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
              Banträffsansvarig SSI
              12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

              #48413
              Kvarnis
              Deltagare

                Japp kul att du Micke vill oxå dela med dig av dina erfarenheter.
                Motor mässigt måste jag håla med SAM att 300-350 inte kärver inväters behandling..
                Men funkar inte allt bra så är det en annan femma.

                Sedan så är det ju lite upp till ägaren om bilen går sönder eller inte oxå.
                Knock link borde dock vara standard för all moddade bilar.
                Är ett ganska bra sätt att se när det är på G att bli nå tok.

                /Kvarnis

                #48427
                vskogh
                Deltagare

                  Knock Link? :confused:

                  Mvh Viktor
                  Söker: GT -00:a

                  #48396
                  OzO
                  Deltagare

                    Mikrofån som mäter spikningar i motorn – vid spikning lyser en julgran inne i kupén för att föraren skall veta att han/hon har trimmat för hårt! 🙂

                    ________________________________________
                    http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
                    ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
                    ”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

                    #48395
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      …eller att slangen släppt från wastegateklockan, och td04:an laddar 25 psi under omkörning på M25:an (vänstertrafik – hint hint 😉 ). 😮 😮 😮 😮 😮 😮

                      Det svarta molnet bakom bilen kan också avslöja samma sak. 😀

                      /J – det var *inte* en trevlig upplevelse. 😉

                      Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
                      Banträffsansvarig SSI
                      12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

                      #48430
                      subarumicke1
                      Deltagare

                        Vist klar motorn säkert 350 hk med std….. prylar, men jag har sätt GR-A motorer dom lämnar C:a 320 hk enligt regementet.Med std…. stakar och dom går tvärt av,så dom som åker Rally dom jag känner byter stakar för motorn ska ju hålla i längden. VF turbon som sitter på STin org är en mycket fin turbo men även den har sinna begränsningar:( .Jag ska använda mig av en Turbonetics T61 den är lite manligar!!!!!! enligt spec… så ska den klara 650 hk men om man plågarden så räcker den till 700 hk men då är nog risken att topparna flyger ut genom hjulhusen:)??? Hmm… ska nog testa har en extra uppsättning framskärmar liggande :)!!!!

                        #48404
                        ADDE.H
                        Deltagare

                          >400 hk kit till Impreza GT?

                          Priset jag fick var 200000kr mappat och klar,fast det var ju några
                          månader sen.
                          /Adde

                          #48397
                          ExOrdis
                          Deltagare

                            LAST EDITED ON Jan-04-03 AT 03:45PM (GMT)
                            Varför inte fråga dom som absolut har svar på din fråga, dvs Prospeed? 😮

                            >Är det någon som vet vad Prospeed använder för märken på följande
                            >delar till 400 hk kittet?

                            >- BOSCH RACING BRÄNSLEPUMP
                            (Här bara gissar jag att det är Bosch dom använder..) 😉

                            /K

                          Visar 12 inlägg - 31 till 42 (av 42 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.