› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Provkört WRX – 03
- Detta ämne har 16 svar, 1,087 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 7 månader sedan av ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
12 augusti, 2003 kl. 16:12 #7055WandererDeltagare
Var det WRX’en eller WRX STi som du provkörde?
Kan inte annat än att hålla med förutom att dom är lite läskiga att köra på vintern då 17 tum är det minsta valet 🙁12 augusti, 2003 kl. 18:41 #83484christopherDeltagare>Kan bara säga en sak.. total harmoni.
>Snygg, bra komfort. Bra vridkurva (när ac´n stängs av) och ett
>underbart chassi och en väl avstämd & tätstegad låda, det går
>att köra brett med kontroll hur enkelt som helst! (Tack Roger
>för turen på Hagbyvägen) Sist men inte minst kanonbromsar!
>Om priset skulle ligga på 250 och under vore det suveränt
>men den känns klart prisvärd även för 280.
>Hmmm, GT´n känns faktiskt riktigt gammal i jämförelse.
>Det har bevisligen hänt en del….Du får väl betalt för att säga det där 😉 😉 😉
(Ordis sponserd by IM)Jag har åkt med i STI 02 och kört STI 03 och visst känns dom inte så tokiga, men känslan, råheten, skrammlet var är det någonstans? Fick en ”backflash” och det känndes lika bekvämt som i 855;an jag hade innan. Men det går väl att byta lite bussnigar mm på dom nya…..
/
fraSSe12 augusti, 2003 kl. 22:47 #83483BlockenDeltagare>men den känns klart prisvärd även för 280.
*********************************************’
Pöjkar! Hold your horses!Misstänker att Ordis jämför WRX med GT precis som det står i texten – för inte hittar man en STi för ~280′?
/Mr Black
PS. Ordis>> Har tappat ditt telnr, men om du har mitt kan du väl ringa asap tack! DS
13 augusti, 2003 kl. 20:42 #83486ImpDeltagare7hk mer en sverige bilarna? har du vanlig wrx med 225hk så är det precis samma som sverige bilarna?:)
14 augusti, 2003 kl. 10:45 #83489DigitsDeltagare>
>1.Håll högre ingångshastighet i kurvorna så skriker det
>välljudande om däcken.
>2.Riv ur inredningen och allt ljuddämpande material.
>3.En 3:e parts bakre ljuddämpare borde väl inte bolagen bråka
>om?
>
>Annars är det väl till att skära upp och ta ur dämpsatserna ur
>en orginalbox, men då riskerar du att istället sänka effekten
>eftersom systemen är ganska flödesavstämda.1. Det skriker inte om dacken, de bara glider… har kort runt en rondell med stall och det lat inget alls, bara blev svarta rander 🙂 Elandiga orginal bridgestone 🙂
2. Fast da kommer det ju inte att lata mer fran utsidan anda 🙂 (samt jag kan garantera att jag *inte* kommer att gifta mig pa torsdag om en vecka da) :7
3. Subaru i England ar helt tokiga nar det kommer till garantifragor tyvarr 🙁 Dessutom ar forsakringsbolagen har sviniga pa riktigt och sager saker i stil med ”app, app, app. Effekthojning pa prestandabil, nu hojer vi din premie med 25% aven om du bara far 2hk mer med en Prodrive-ljuddampare (enda som far sattas pa med bibehallen garanti)”.
Suck, ibland onskar jag att det var lika enkelt med forsakringar som i sverige ;(
De kanske vill ha en snigel pa ogat 😛
14 augusti, 2003 kl. 20:23 #83492WandererDeltagareNope har inte kört ngn 01-02 av ngn modell.
Bara GT’n och STi’n10 juni, 2004 kl. 18:40 #83482ExOrdisDeltagare>Nagon som vet hur man far symaskinen att lata lite mer utan
>att hoja effekten? Funderar ibland pa att sla hal pa
>ljuddamparen aven om det kanske ar lite drastiskt 😉
>anledningen till att jag absolut inte vill ha nagon
>effektokning ar att vi redan blir fullstandigt k-ade i rumpan
>av de engelska forsakringsbolagen 🙁1.Håll högre ingångshastighet i kurvorna så skriker det välljudande om däcken.
2.Riv ur inredningen och allt ljuddämpande material.
3.En 3:e parts bakre ljuddämpare borde väl inte bolagen bråka om?Annars är det väl till att skära upp och ta ur dämpsatserna ur en orginalbox, men då riskerar du att istället sänka effekten eftersom systemen är ganska flödesavstämda.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #83481ExOrdisDeltagareNej nej. Gör som jag, ut och provkör en WRX-03 och återkom sedan gärna med egna synpunkter. Du kör ju själv GT idag.
Har du provkört WRX 01-02 eller STi-02?10 juni, 2004 kl. 18:40 #83480ExOrdisDeltagareVi pratar WRX turbo och inte WRX STi hoppas jag?
225 gäller iaf ”på papperet” för WRX turbo.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #83478ExOrdisDeltagareSjälvklart är jag mutad. 😉
Näe men skämt åsido, bilen känns verkligen förbättrad på samtliga punkter
förutom att vikten är högre iom högre passiv säkerhet och bättre
ljudkomfort. Dock känns inte den ökade vikten av vid inspirerad körning vilket är fallet med 01-02 modellerna. Det är min högst egna uppfattning efter att ha provkört och jämfört. Högfartsegenskaper kvarstår att testa iofs.
Och mycket riktigt gäller min jämförelse WRX/03 – GT 99/00.
STi´n spelar i en högre division från start men den kostar enligt min mening
”fel” pengar i nedstrypt europautförande. En prisjustering nedåt
när 280 hästars EVO 8:an släpps i höst måntro?10 juni, 2004 kl. 18:40 #83477ExOrdisDeltagareKan bara säga en sak.. total harmoni.
Snygg, bra komfort. Bra vridkurva (när ac´n stängs av) och ett underbart chassi och en väl avstämd & tätstegad låda, det går att köra brett med kontroll hur enkelt som helst! (Tack Roger för turen på Hagbyvägen) Sist men inte minst kanonbromsar!
Om priset skulle ligga på 250 och under vore det suveränt
men den känns klart prisvärd även för 280.
Hmmm, GT´n känns faktiskt riktigt gammal i jämförelse.
Det har bevisligen hänt en del….10 juni, 2004 kl. 18:40 #83485ImpDeltagarehar oxså provkört sti 03 vist mycket fin bil trevlig att köra osv men… njaa gt e endå lite mer bus en den nya:)
10 juni, 2004 kl. 18:40 #83479ExOrdisDeltagareÄr det inte Brembo på orginal?
Byt bromsvätska isåfall och pröva att förändra körtekniken,
alternativt byt belägg om det inte går att byta körstil.
Jag upplevde bromsarna som väldigt kraftiga men med bra känsla i pedalen. Testade ”trailbreaking” och även vänsterbromsteknik på väldigt kurvig väg, det fungerade utan problem.
Är du säker på att du upplever fading?10 juni, 2004 kl. 18:40 #83487DigitsDeltagareTycker precis som ordis… bug-eye-modellerna var inte alls lika kul.
Provkorde en san forra aret, men tyckte verkligen inte om den. Jamforde med mina foraldrars Mondeo till forsaljarens stora besvikelse och forargelse.
Provkorde 03 och slog till direkt 🙂 Kanns verkligen mycket roligare an 2002, fast jag kan inte jamfora 99 osv for jag har inte kort nagon av dem.
Dessutom har jag 7hk mer an Sverige-bilarna 😉
Vad ar det for bromsar orginal pa dem? Jag tycker de ar lite laskiga och okansliga ibland.. Jag tycker att de fadar vid inbromsningar och da har jag anda inte tokkort pga att jag haller pa att kora in den (1000 miles), oljebyte pa lordag och sen full pelle 🙂
10 juni, 2004 kl. 18:40 #83488DigitsDeltagare>7hk mer en sverige bilarna? har du vanlig wrx med 225hk så är
>det precis samma som sverige bilarna?:)Elande, var ju o surfade pa Svenska Subaru o jag hade precis for mig att det stog 218hk dar, men dar ser man 🙂
Nagon som vet hur man far symaskinen att lata lite mer utan att hoja effekten? Funderar ibland pa att sla hal pa ljuddamparen aven om det kanske ar lite drastiskt 😉 anledningen till att jag absolut inte vill ha nagon effektokning ar att vi redan blir fullstandigt k-ade i rumpan av de engelska forsakringsbolagen 🙁
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.