› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › PSI-BAR????
- Detta ämne har 33 svar, 2,107 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
15 oktober, 2002 kl. 12:45 #47990SecretAgentManDeltagare
…tråkigt nog faller det resonemanget på en sak…värmesköldarna rasslar inte bara när gasen släpps.
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
15 oktober, 2002 kl. 13:37 #48016Robban25DeltagareHar nu skruvat ner Dawesen lite till så nu laddar den 14-15psi.
Är detta mer lagom då?
Vill ju som sagt inte att något ska rasa!BlåSubbaiSkåne
16 oktober, 2002 kl. 15:51 #48017Robban25DeltagareVarför ska jag köra så? Det gör jag aldrig! Tror nog att jag kör ganska försiktigt om man tänker efter.
Bilen är ju trots allt ämnad för familjekörning 😉Om det inte är någon fara så ska jag genast ut o skruva upp den igen hehe 🙂
BlåSubbaiSkåne
16 oktober, 2002 kl. 16:00 #47991SecretAgentManDeltagare*fnissar*
PAH!
Här i vilda Värsterås laddar vi så vi storknar – straxt över 20 psi med stora aggregat och laddluftkylare – spridare är till för att maxas.
😀 och absolut 😉
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
16 oktober, 2002 kl. 17:45 #48018Robban25DeltagareVad behöver jag för att kunna maxxa original turbon?
Unichip eller Ecutek? Större intercooler eller?Gärna många olika tips mottages!!
BlåSubbaiSkåne
16 oktober, 2002 kl. 18:23 #47992SecretAgentManDeltagareDet är enkelt – den lilla rackaren SKALL inte maxas (den blåser mest varmluft), stoppa dit en VF-snurra istället, och mappa bilen…lite småpill här och där – vips så lurar det kanske 300 ystra under huven?
De flesta som skruvar rekommenderar inte att man går över 1,2 bar med td04:an.
Värmeproblemet löses med en fet IC…men då får lillsnurran jobba ännu hårdare. 😮
Segla vidare på 16 psi och ha skoj. 😉
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
17 oktober, 2002 kl. 14:03 #48019Robban25DeltagareUsch, det blir dyrt, har ju knappt några pengar kvar. Det får nog bli tills nästa år isåfall.
Jag får nöja mig med mina 16psi sålänge då!! Men det räcker ganska gott ändå faktiskt. 🙂
Tack för hjälpen /RobbanBlåSubbaiSkåne
17 oktober, 2002 kl. 14:38 #48003KvarnisDeltagareByt hellre till en VF turbo än byta IC !!!
Ger liksom lite mer 😀DU kommer att åka på Ommapp vilketfall som helst, för att få ut max.
/Kvarnis
17 oktober, 2002 kl. 16:52 #48000DawnDeltagareLAST EDITED ON Oct-17-02 AT 06:53PM (GMT)
De flesta som skruvar rekommenderar inte att man går över 1,2 bar med td04:an.Hur mycket laddar man med td05:an då, den som MY98 och äldre har?
Det måste ju finnas lite mer utrymme där.:p
Ligger på 14-15 psi nu. Bör vara orginal.
/=)
Min nya växellåda är helt underbar!
I’m alive and kicking!
Dawn17 oktober, 2002 kl. 17:44 #47993SecretAgentManDeltagare…men spridarna på de äldre sätter P för hårt busande i alla fall. 😉
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
17 oktober, 2002 kl. 17:49 #48004KvarnisDeltagareDet är väl bra MY94-96 som har TD05 ….vad jag vet… f.r.o.m -97 sitter det väl en TD04..
/Kvarnis
17 oktober, 2002 kl. 18:04 #48001DawnDeltagare*Det är väl bra MY94-96 som har TD05 ….vad jag vet… f.r.o.m -97 sitter det väl en TD04..
/Kvarnis*Jag har en MY98 och tydligen så sitter det en td05 på min, enl en mekaniker iallafall. Har faktiskt inte tänkt så mycket på att titta själv.
/=)
Min nya växellåda är helt underbar!
I’m alive and kicking!
Dawn18 oktober, 2002 kl. 09:54 #48005KvarnisDeltagareÖhh…har du 90 garders insug till turbon ??
Annars så tror jag din mek är ute å cyklar…om du nu inte det är gjort front entery mod på den förståss….Eller har nån bytt turbo på din subba…
Men den kan vara jag som ä ute å cyklar oxå 😉 😀
SAM kanske kan hjälpa till här…jag skyller på att det är Fredag..å jag inte vet vad jag pratar om..för..till..fället ..dvs ;):D
/Kvarnis som har fel då å då 😉
18 oktober, 2002 kl. 14:01 #48002DawnDeltagareSAM kikar på det hela i veckan som kommer.
Vi får se vad han säger om det. Kan min lilla kära prestera nåt mer tro?/=)
Min nya växellåda är helt underbar!
I’m alive and kicking!
Dawn10 juni, 2004 kl. 18:40 #47999ExOrdisDeltagarePeakar på 16 PSI är inget problem, men testa att pumpgasa på 5:an i en lång uppförsrepa och sedan en snabb nedväxling med gaspådrag. Vad händer med ditt laddtryck då? Det är vid sådan körning Dawes är lite lömsk, men farligt är det knappast om resten är OK och du inte kör med blyfoten konstant.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.