SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Quickshift = Aj-aj för synkringar ?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1927
    OzO
    Deltagare

    Det är ju bara en kortad spak? Chansen finns kanske att man missar växlarna oftare, men det beror i så fall på “dålig” förare och inte på QS. Växla mjukt men distinkt så skall du se att går bra…

    ________________________________________
    http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

    “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

    #47924
    Niklas
    Deltagare

    Låter gott!! 😀

    Subaru – All we’ll drive!

    #47921
    dlehtihet
    Deltagare

    >Låter gott!! 😀
    >
    >Subaru – All we’ll drive!

    Vill passa på och ge ett pekfinger till ägare av my97 och äldre som tydligen inte har lika “tålig” vxllåda som senare modeller har map på montering av QS. Har läst otalig info om att det var lite klenare bitar i de äldre modellerna, samtidigt som det egentligen är dessa som mest tjänar på en QS eftersom skillnaden blir större i en 97:a med QS än det blir med en 98-> med QS.

    //Danne

    #47922
    Subbarist
    Deltagare

    LAST EDITED ON Oct-02-02 AT 05:13PM (GMT)
    Jag får min QS så fort Ordis lämnar sin gamla QS till Plogen! ÖKA Ordis ÖKA! 😉

    Subbarist javisst!

    #47925
    Niklas
    Deltagare

    Första turen med QSn monterad igår kväll. Väldigt skönt att lägga ner i 2an och 4an, synd att alla växlarna inte blir lika korta som de nedre (2, 4, R). Men det är ju en förbättring på dem alla så man skall inte klaga. Känns som om Växelspaken fick en väldigt skön rak, lite framåt (eller så är det bara som det känns) lutning. Wrööööm! Tackar Plogen! 😀

    Subaru – All we’ll drive!

    #47920
    Allan
    Deltagare

    men eftersom spaken är kortare så krävs det mer kraft att få i växlarna på höga varv och då kan det väl tom ta längre tid?

    #47926
    Niklas
    Deltagare

    Allan, är du en kärring eller? 😉

    Skämt o sidor, jag märkte inte några problem med att få i växlarna. Dock växlade jag aldrig över 5000rpm igår (eftersom tjejen var med)…

    Subaru – All we’ll drive!

    #47918
    ExOrdis
    Deltagare

    Våldsamma växlingar är aldrig bra för synkringar och har knappast
    något med kortare lägen att göra, utan snarare med avsaknad av “känsla”.
    Själv har jag kört med QS i över 2 år och tidvis ganska hårt & helt utan problem.
    Däremot missade jag växlingar med orginalspaken vid några tillfällen på de första bankörningarna pga längre lägen och avsaknad av fyrpunktsbältet.
    (Svårt att sitta rätt med överkroppen i kurvor.)

    Träd, stenar och räcken är betydligt större faror för bil och växellåda, Älgen. 😉

    Var och kollade status på plåtrep idag, och det såg ut att arta sig riktigt bra.
    Inget gas sug alls, näää oohh nej. 😛

    #47919
    ExOrdis
    Deltagare

    >LAST EDITED ON Oct-02-02 AT
    >05:13 PM (GMT)

    >
    >Jag får min QS så fort Ordis lämnar sin gamla QS till Plogen! ÖKA
    >Ordis ÖKA! 😉
    >
    >Subbarist javisst!

    Jag ringde före helgen och lämnade meddelande på mobilsvaret för att stämma av leveranstid och plats, ingen kontakt.

    Plogen ÖKA, plogen ÖKA. 😉

    #47923
    Niklas
    Deltagare

    Är det korrekt att med monterad QS så är det mindre skoj för synkringarna? Fick en kommentar om detta. Skulle vara intressant att veta om man skall förvänta sig mer slitage.

    Citat: “på dom äter mer synkringar än vad bilen blir tuffare att köra”

    Subaru – All we’ll drive!

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.