• Detta ämne har 3 svar, 799 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Mats.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Sternborn
    Deltagare

Någon här som kör med r-däck på sina original 16″ fälgar?
      Isåfall vilken dimension kör ni med?
      Borde ju vara 205/50 r-16 men jag har inte hittat några r-däck med dom dimensionerna

kamikaze
      Deltagare

Jag och brorsan har kört med både Toyo Proxes R888 205/55 16 och Kumho Ecsta V70A 205/45 16, då har vi även D2 coilovers ställda på hårdaste det funkade fint så länge man inte kör toksänkt och mjukaste på coiloverna

I extrema situationer t,ex hård inbromsning och/eller kraftig sväng kan det ta i i skärmkanterna bak (inte rullade) har även upptäckt att det skavt bort lite lite underredsmassa i hjulhusen fram.

Typ så här
        http://www.impreza.nu/expo/albums/album1060/mini_DSC06638.sized.jpg
        :7 :7 :7

Sternborn
        Deltagare

ok 🙂
          Än så länge så kör jag med original fjäderben men coilovers ska införskaffas så småningom 🙂

Någon som vet var man kan få tag på r-däck till bra pris?
          och vilka däck(fabrikat) rekommenderar ni?

Mats
          Deltagare

Kan rekommendera Kumho Ecsta V70A K9. K9 betyder att det är den hårda blandningen, finns soft och medium om jag inte minns fel men hard är det som funkar bra på konbaneträffar och liknande. Körde själv med dem några träffar och var toknöjd.
            Många här i klubben åker med Toyo R888 och jag har bara hört bra kritik om dem också.

Mats
            Type R ’99

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.