Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6042
    jol66
    Deltagare

      Någon som vet om det är tillåtet med radarvarnare som inte stör polisens radar. Vad gäller för laserstörare ( eller vad det nu kan heta )?

      http://www.technoscout.com/general/product/product.asp?product=224&Prod_Name=Phantom_II&site=85439

      #76801
      GT_PG
      Deltagare

        MDS och DLS säljer en garageöppnare som man monterar fram på bilen.
        Den är alltid på och blockerar polisens skott-försök…

        Kostar runt/nästan 3000:- för bara fjärren
        vill man sen ha motoröppnaren till porten (vad man nu skall ha den till 🙂 )
        så får man väl pynta lite till…

        …sen kanske polisen vill se anordningen hemma… men den behöver juh inte gå till din port… jobbets kanske… heheheheh

        /Philip

        #76804
        jol66
        Deltagare

          Fast blockerar man polisens radar/laser lär man bli utsatt för en grundlig undersökning. Det skulle ju egentligen räcka med att detektera radarn/lasern. Teoretiskt skulle man ju kunna upptäcka att man blir “belyst” på dubbla avståndet som dom kan mäta ens hastighet på, eftersom vågorna skall studsa mot bilen och sedan gå samma sträcka tillbaka. Alltså borde man ha gott om tid på sig att bromsa. Men det kanske är olagligt att detektera radarvågor också? Fast kan det vara förbjudet att ha en ljusmätare ( som t ex mäter ljus inom laserns våglängd )?

          Janne

          #76802
          GT_PG
          Deltagare

            Det har väl varit förbjudet länge med vanare men inte så länge med blockerare…
            Och den grejen som jag skrev om är laglig … för den är till porten inte ngt annat…. sen att den har flera goda sidor gör väl inte oss ledsna 🙂

            GT_PG

            #76803
            Boboo
            Deltagare

              Jag har ringt till MDS och dom säljer inga garageöppnare.

              DLS säljer bara i paket för 5000 kr.

              Ledsen att jag kommer med tråkiga nyheter, nån annan som kan kontra med en bra kanske inom samma ämne? 😉

              //Björn

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.