Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2064
    Lw
    Deltagare

      LAST EDITED ON Mar-03-03 AT 10:48AM (GMT)
      LAST EDITED ON Mar-03-03 AT 10:47 AM (GMT)

      Min växellåda rasade i fredags, och jag såg här på forumet att det verkar finnas många som har haft samma problem, så jag tänkte passa på be om lite hjälp här. 😉
      Jag åkte på tvåan när det bara small till, och så var den borta.
      Jag stängde då jag av motorn direkt, rullade in till kanten och har inte kört en meter sedan dess.
      Det verkar bara vara tvåans växel som är borta för jag får i alla andra växlar och får även dragläge på dom, men har inte vågat köra något.
      Jag har plockat loss växellådan, men har inte vågat öppna den ännu. Är det någon som vet var jag kan få tag i en verkstads handbok, eller kanske något bra ställe i närheten av Gbg där jag kan lämna in den så vore det toppen?
      Såg även här i forumet att många pratade om andra drevsatser? Är det något som jag borde satsa på då kanske? Jag har en hyfsat bit över 300hp och en hårdare koppling i kärran.

      Tacksam för all hjälp jag kan få!

      /Lw.

      #49067
      Niklas
      Deltagare

        Det finns två riktiga Subaru-verkstäder i Göteborg vad jag känner till. Det är MLS i Mölnlycke (http://www.mls.se) och en i Sisjön (vad det stället nu hette). Lycka till…

        http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
        Regionsansvarig: Göteborg

        #49066
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Om du vill kan jag hjälpa dig att montera en synkad drevsats från Lateral Performance / PAR Engineering.

          Men du måste få hit lådan till Västerås på något sätt…

          Alternativt kan du få köpa lite originaldelar av mig att renovera lådan med – jag har kvar allt utom 3:an från min låda när den rasade.

          Ring på 0733/984370 om du är intresserad.

          /J

          Banträffsansvarig SSI
          Stolt ägare till Silverpilen

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.