• Detta ämne har 14 svar, 8,348 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av timpO.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29076
    phn
    Deltagare

      He någon där ute

      jag är en inbiten simraceutövare dock ej online.

      Har förstått att RBR har utvecklats sen den kom för länge sen

      Finns det någon därute i närheten som kan hälpa mej att få igång detta spel dator G 27 med rallystol finnes VET ÄRLIGT TALAT INTE
      HUR MAN GÖR

      Jag bor i Vadstena inte långt från motala mjölby ödeshög mantorp linköping

      Jag är väldigt sugen på att ha sista versionen 2012 med real sound osv.

      Peter Hallin 070 2827117 om någon vill ringa annars maila

      #247249
      Jommie
      Deltagare

        Hej.

        1. Det finns en egen avdelning för spel på forumet (Kanske en snäll admin kan flytta detta dit).

        2. Vad är det som inte vill? Får du inte starta spelet efter det är installerat? Får du inte installerat det? Eller fungerar spelet, men du får inte ratten att fungera?

        Om det är nåt som går fel, får du nåt felmeddelande?

        Finns en del här som kör RBR, och det skall fungera på allt från Win 2000 till Win 7.

        #247258
        Joakimgabrielsson
        Deltagare

          Det tråkiga med RBR är att när man väl sålt sin dåliga PC och tänker att man ska köra spel på ps3an blir alla andra bilspel fruktansvärt dåliga. Patetiskt dåliga. Särskilt DIRT. Så sjukt dåligt att det är skrattretande. Även wrc är ju kass. Tråkigt att ingen på så många år har kunnat vara i närheten av rbr. Men jag hoppas på framtiden! Kanske en dag…. Jag varnar därför alla som fortfarande tycker det är roligt med dirt osv. Prova inte RBR. Allt annat blir tråkigt då som sagt.

          #247250
          timpO
          Deltagare

            Öh, nej. Skulle tro att forza är det mest realistiska bilspelet som gjorts, det är dessutom kul och snyggt och fullt med grejer för att göra om bilarna(och då menar jag inte bara utseendet). Plus att det kommer nya bilar varje månad samt mängder med olika tävlingar online hela tiden.

            Så då är forza alltså mer realistiskt än rbr? Finns jultomten? hmm jag går och lägger mej tror jag..

            #247261
            BlåMes
            Deltagare

              Har aldrig sagt att det var mer realistiskt än rbr, bara att det inte är ett av de vanliga arkadspelen som oskar hävdar utan att ha testat det. Och oskar, vad är det som säger att du och inte jag vet vad som är realistiskt, har du kört wrc på riktigt?

              Ordagrant sa du inte det nej. Men du sa att Forza antagligen är det mest realistiska bilspelet. Och det kan jag säga direkt att det är det ICKE!
              GT5 och Forza är det bra fysik och ganska bra realism ja. Dock är det inte i närheten av realism i äkta simrace spel som Race 07 eller RBR.

              Oskar 90, Din Chirdonhead körning är ju heeelt sjuk! Har inte kört så mycket RBR men sjuukt vad det går! 😀

              #247251
              timpO
              Deltagare

                Riktigt bra tid Oskar! Jag blev riktigt osäker nu på vad min rekordtid är på cirdonhead men jag tror att den är 3.10.xx… Måste jag hem och försöka på mig ett nytt rekord idag efter jobbet!!!

                #247259
                Joakimgabrielsson
                Deltagare

                  Varför så hård ton? Man kan bara konstatera att vissa inte har kört RBR lika mycket som andra och då vet man inte vad man pratar om. Bara rycka på axlarna. Och Oscar, Jag har snabbare tider än dig på alla de du lade upp 🙂 Vore kul att dra ihop ett RBR-lan någon gång. Fanta, kakor och RBR.

                  #247252
                  timpO
                  Deltagare

                    Varför så hård ton? Man kan bara konstatera att vissa inte har kört RBR lika mycket som andra och då vet man inte vad man pratar om. Bara rycka på axlarna. Och Oscar, Jag har snabbare tider än dig på alla de du lade upp 🙂 Vore kul att dra ihop ett RBR-lan någon gång. Fanta, kakor och RBR.

                    Ni verkar ha RSR modden (iaf du oskar) så då är det ju bara lägga upp egna race och köra mot varandra =) Lite lättare då jag bor i mitt i landet!

                    Jag och min garagepolare håller på och bygger en VOC 940 för tillfället så nu är det extra kul att åka volvo på alla sträckor 😀

                    #247253
                    timpO
                    Deltagare

                      Jag har tyvärr ingen mod installerad utan har lagt in allt manuellt själv, kör inte online heller och blev inte direkt sugen när man läste på RBR serien vilka regler som gäller, ett hjul utanför vägen tex så får man tidstillägg… Gening hör ju fan till riktigt rally men med pluginet så räknas det som fusk..??!!

                      Ääääsch, nu är du envis i onödan 😉 Funkar skitbra, och jag har då inte varit med om nå tidstillägg för lite gening =)

                      RSRBR är ju verkligen super! Alla bilar och alla banor + internet etc i en och samma ruta och sen öppna spelet från det!

                      Hem och tanka nu Oskar för bövelen 😉

                      #247260
                      Joakimgabrielsson
                      Deltagare

                        Är det webbaserat? kan det funka på mac då? Är så sugen att börja igen! Stoppar ju snart in Subastian i garaget över vinter och då vill man ju kunna ratta ändå 🙂

                        #247254
                        timpO
                        Deltagare

                          Är det webbaserat? kan det funka på mac då? Är så sugen att börja igen! Stoppar ju snart in Subastian i garaget över vinter och då vill man ju kunna ratta ändå 🙂

                          Du kör det genom ett program (en ruta) och du kan köra själv ouppkopplat eller gå in direkt till online delen och spela rallyn mot andra =) Välja mellan wrc bilar från -98 tror jag till -12 samt en jäkla massa andra klasser, grupp B, grupp H (volvo 242, bmw m3, starlet etc) finns några svenska banor också.

                          Men om det funkar till mac det är en annan fråga tyvärr, google is your friend =)

                          #247255
                          timpO
                          Deltagare

                            Det är nog inte samma som det dom använder på RBRserien så det är nog värt att prova då, får göra en separat installation med den modden då. =) Har ju det tjeckiska pluginet och det är där man får tidstillägg för gening…

                            Det kanske är en helt ny värld som öppnar sig framför mig.. =)

                            Näää tror inte det, men detta är det bästa! Absolut det bästa

                            Länk till att börja ladda ner modden

                            http://forum.rallyesim.fr/viewtopic.php?f=349&t=6626

                            Ladda ner den, sen alla uppdateringar samt banor och bilar.

                            Ett bra forum där det finns enormt mycket skins, ljud, banor, inställningar etc!

                            Sen är det ju rätt latjo att dom kör VM-EM tävlingar etc!

                            Jag lovar att det är en helt ny värld som har öppnat sig för dig nu 😉

                            Vi skulle kunna göra en tråd här sen där vi kan linka ihop och köra rallyn ihop =)

                            OBS, börja med att installera rbr direkt i “C” och inte i (x86)program files!!!! Har nog gjort det misstaget varje gång jag installerat rsrbr……

                            #247248
                            andreaswrx
                            Deltagare

                              Ordagrant sa du inte det nej. Men du sa att Forza antagligen är det mest realistiska bilspelet. Och det kan jag säga direkt att det är det ICKE!
                              GT5 och Forza är det bra fysik och ganska bra realism ja. Dock är det inte i närheten av realism i äkta simrace spel som Race 07 eller RBR.

                              Oskar 90, Din Chirdonhead körning är ju heeelt sjuk! Har inte kört så mycket RBR men sjuukt vad det går! 😀

                              rbr är det som är mest likt en wrc, skilljer inte jätte mkt mellan rbr och wrc, ända är att det kränger mer och fartkänslan är bättre:)

                              Har åkt mkt wrc för några år sen

                              #247256
                              timpO
                              Deltagare

                                Körde in en tid på Cirdonhead igår på 03:06:8x inrullandes i mål med en Citroen DS3 -11 =) Har ni installerat rsrbr modden nu då?

                                #247257
                                timpO
                                Deltagare

                                  Idag fick jag nog även en replay sparad på 03.06.xx med ds3an ;D Finns så många bilar genom rsrbr man kan prova så svårt att hitta den man kör snabbast med 🙂

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.