Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #13440
    OzO
    Deltagare

      Hej hopp! Otroligt nog tittade solen ut idag samt ett helt gäng Imprezor dök upp vid Brostugan, fiket med världens snabbaste fikakö och världens effektivaste kassörska… INTE! 🙁

      Kom och tänka på en sak… borde vi inte bättra oss på att välkomna nya ansikten?? Svar: JO!

      Idag missade jag totalt att t.ex Aquila dök upp och fotade våra bilar, trots att jag pratade lite med honom. Fy mig! NU vet jag vem du är! 😀

      Sedan var det ett äldre par som gick omkring bland bilarna, för att så småningom hoppa in i en av dom (får hoppas att det var deras egna! ;)) och så åkte dom iväg! Att dom skulle vara Imprezaägare hade man inte en tanke om… f’låt att vi inte presenterade oss bättre. Tycker faktiskt det är vårat ansvar att hälsa på de “nya”. Bättring! <-- säger till mig själv, sen får var och en känna sitt ansvar bäst dom vill... Sen vore det kul att kombinera stå-på-parkeringen-och-kika-på-subbor + dricka-dyrt-kaffe med någon annan aktivitet! Typ samlas vid Brostugan, tjöta lite för att sen åka en tur.... seeeeeen kan man antingen åka tillbaka och fika vid Brois eller åka någon annanstans... go-kart säsongen har också börjat... Järfälla har drop-in på söndagar om jag inte minns fel... 😉 ______________________________________________ http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of… Cr@p! http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif
      “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

      #129402
      Raffe
      Deltagare

        Jo jag som ny känner mig lite som “den nya killen i klassen som går över skolgården där alla står i gäng och pratar” när jag gick runt på träffen idag, nä jag kanske överdriver LITE…:P

        Det kanske är så att vi “nya” är dåliga på att presentera oss?
        Jag börjar:

        Namn: Raffi “Raffe”

        Bor: I den pitoreska förorten Bergshamra i Solna (för lite Imprezor här för min del)

        Så prioriterar jag: Äta, sova, dröma om Imprezan, gå på regionsträffar, vara inne på forumet…..eh andas….

        Ålder: 15=Köra garagetrimmad suzuki K50, snart 16=Skrämma livet ur farsan!!!

        Vill mest av allt: Åka Impreza!!!!

        Ska göra med mitt liv: Gå motorsportsgymnasiet på mantorp och sedan köpa mig en Impreza!

        Så då var jag klar…nu kan väl nån annan fortsätta?! var inte rädda det sticker bara till lite(så sa min skolsyster i 3:an när hon stog där med största kanylen)!!!
        :D:D:D

        #129404
        Imp
        Deltagare

          Som relativt ny ägare och medlem i ssi känner jag mi kanske lite utanför (kan vara imblidning dock). Är nog mest imbildning men käns lite som om det är Oldtimers vs Newbies iallafall om man kollar svaren på mina topics.

          Btw Subaru Micke.. om du läser detta jag ringer i väckan.. Tengner gav mig nummret i typ tisdags.. har inte haft tid å ringa men ska ta tag i det har haft lite broms strul me subban åsså.

          Jonne
          gt99:a
          Solna
          Nöjd Ägare.

          #129405
          Aquila
          Deltagare

            D e lugnt, Ozo. Det är ju svårt att veta vilka som är med på forumet eller bara har ett par nyfikna ögon och råkade ha vägarna förbi.
            Själv var jag kanske inte så bra på att presentera mig…
            Kort presentation till den som är intresserad:

            Namn: Ludvig Adlercreutz
            Bor: Nacka, sthlm
            Medlem i SSi: Nej, inte än
            Ålder:19
            Körkort: JA!
            Körstil: TUNG högerfot!
            Drömbil: Subaru Impreza (självklart)
            Vill ha: Flickvän, Impreza, pengar
            Kanske är tillräckligt…
            BTW, anledningen till Aquila är att mitt efternamn (Adlercreutz) är tyska för Örnkors, och Aquila är latin för örnens stjärntecken. Inte så många tänker på det och jag kan bli Aquila utan att andra tagit namnet. 🙂

            Hursomhelst, det var jättekul att få träffa er och titta på era fina bilar!
            Aquila Without Wheels

            #129403
            Subbarist
            Deltagare

              Sant så sant OzO, man kände sig lite utanför men samtidigt så är man ju lite dålig på att gå fram och hälsa själv också för den delen… det här var andra träffen för min del, var med på sjöhistoriska sist också, men det är alltid trevligt att gå på träffarna speciellt med tanke på att tjejen börjar tjata på en direkt efteråt att man måste lacka om bilen, byta slutburk, byta blinkers, göra nåt åt inredningen m.m.

              och att bero på fikat så fick jag och tjejen nöja oss med glass, då vi gav upp efter att ha tittat in i cafet…
              BTW nu vet jag varför du kallar dig för OzO, har alltid undrat innan…
              ________________________________________________________________________________
              Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
              ——-PID——-
              ________________________________________________________________________________

              #129396
              Strat
              Deltagare

                >När vi alla skulle åka dyker Henrik upp med nybytta bromsar…

                Henrik = Claes, men dä ä lugnt! 😉 Skoj var det att köra i alla fall! 😀

                #129397
                Strat
                Deltagare

                  Kan tyvärr inte torsdag… Dessutom äter jag gröt varje lunch efter ett par utgifter… 🙁 Och med den kommande helgens äventyr måste jag spara in på soppan oxå. Uja, vad jobbigt det är 😉

                  #129406
                  Niklas
                  Deltagare

                    >Kan tyvärr inte torsdag… Dessutom äter jag gröt varje lunch efter
                    >ett par utgifter… 🙁 Och med den kommande helgens äventyr måste jag
                    >spara in på soppan oxå. Uja, vad jobbigt det är 😉
                    Så dåligt ställt kan det väl inte vara? Du har ju sånt där “IT-jobb” 😀

                    Subaru – All we’ll drive!

                    #129398
                    Strat
                    Deltagare

                      >Så dåligt ställt kan det väl inte vara? Du har ju sånt där “IT-jobb”
                      >:D
                      >
                      >Subaru – All we’ll drive!

                      Va? Har ni BRA betalt i Göteborg!? 😮

                      Claes

                      #129407
                      Niklas
                      Deltagare

                        >Va? Har ni BRA betalt i Göteborg!? 😮
                        >
                        >Claes

                        HAHAHA! 😀
                        Tror att ni har fetare “sedelrulle” ut i månaden där borta i öst, som anledning “dyrare hyror”…själv tror jag ifs att det skall vara “o” isf “y” 😀 😀 😀

                        Subaru – All we’ll drive!

                        #129399
                        ExOrdis
                        Deltagare

                          Ajajaj, ozo din rackare!

                          Jag som redan har dåligt samvete, blir det bättre av att komma sent och sedan göra delar av det du skriver om?

                          Micke R, jag och Johan Å var sist kvar och snackade en stund.
                          När vi alla skulle åka dyker Henrik upp med nybytta bromsar, aha snabbare och billigare fika på Pressbyrån vid Drottningholm, dessutom mindre kö och snabbare service. (15 kr för kaffe + bulle)
                          Sedan gjorde vi Ekerö osäkert!! En liten busturne ute vid Skå och en längre tripp till Munsö? efter ett tips på macken om bra busväg. Snacka om besvikelse, snubben tipsade oss om en raksträcka???!! :O Jaja, lite högfartskörning piggar alltid upp.
                          Tillbaka till gå, via Slagsta strandväg som visade sig vara en riktigt kul sträcka med bra beläggning och bredd, kurvpartier och backkrön, dock med ett korsande motionsspår…

                          Undrar hur status är på flygfältet ute vid Skå, någon som vet? Nedlagd miltär dito eller privatflyg?
                          Eftersom vi passerade infarten av en händelse vaknade ideer till liv.
                          Varför stå och häcka vid Brostugan tillsammans med Volvosar och andra transportmedel när det finns en del kul i närheten.

                          /Kjell

                          #129400
                          ExOrdis
                          Deltagare

                            Du ser Claes. Vilken särdeles dålig koll jag har. 😉
                            Hoppas jag kan gottgöra med en guidad roslagstur.

                            Vi ska dra en repa på torsdag em, intresserad?

                            #129401
                            ExOrdis
                            Deltagare

                              Japp, surt med sopparäkningarna. Blunda och betala funkar ett tag….
                              Näe volymrabatt av stora mått (Skattefritt?) hos de större bensinkedjorna för SSI = Jaaaa!! 😀 Äsch, var det bara en dröm.

                              /K

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.