Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Marcus_petersson
    Deltagare

Tjena grabbar!

Nu har jag äntligen fått isär shortblocket och skickat iväg en beställning 🙂 Fasen vad kul det är att handla ibland 😉

Sen är jag så kass med det där att ta bilder att jag missade att ta kort på blocket isär 😛

Vevlagren var lite halvslitna eller vad tycker ni? 😛

Jag hade lite svårt att få isär 4:ans stake 😉 Så då blev det smiddda stakar med i beställningen också. Det där med budget renovering är inget för mig ändå 😛 Mycket roligare att bygga ordentligt 🙂

Så nu iveckan ska alla grejer iväg till lokal motorbyggare för rengörning 🙂 Orka stå och skita ner sig när det finns firmor som har maskiner som kan tvätta åt en 😉

MVH // Marcus Petersson

Marcus_petersson
      Deltagare

Lite lägesrapport här då 🙂

Har fått hem alla saker utom kolvar nu. Glömde att ta med kolvar i beställningen tyvärr. men dom bör komma i veckan. Så då ska bara loppen borras sen är det dags att plocka ihop maskin igen 🙂

Så nu sitter jag bara och rullar tummarna på kvällarna 😛

MVH // Marcus Petersson

Marcus_petersson
        Deltagare

Nu har kolvarna kommit hem och nu väntar jag på att cylindrarna ska borras, blir ev klart nästa vecka.

Sen ligger min andra Impreza ute på annons. Anledningen är att jag vill ut och leka på landets banor, och båda mina imprezor är enligt mig för fina för det. Så båda ska säljas och tanken är att köpa en skabbig type-r för att bygga från grunden 🙂

MVH // Marcus Petersson

Marcus_petersson
          Deltagare

Tänkte bara avsluta lite här då.

Det här med att skriva projekttråd är då inget för mig 😛 Bilen är iaf startad och ska under veckan som kommer köras med samt besiktas. Sen ska det göras en ordentlig rekond och säljas. Så om någon känner för att köpa en type-r med nybyggd maskin så är det bara att skicka ett pm. räkna runt 85-90tkr för bilen.

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.