Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22383
    Niklas
    Deltagare

      Sökte på ett regnummer nu i vår lilla databas och fick upp tre stycken namn som äger bilen. Gissar då med mitt logiska tänkande att han med högst medlemsnummer är den som äger bilen, men så måste det ju inte alltid vara. Varför finns gamla ägare kvar i våra register? Samma sak i galleriet, fast jag tror att Ozo gick genom alla och rensade för ett tag sedan, men det finns nog någon kvar som inte borde vara där.

      #191563
      OzO
      Deltagare

        Har inte löst problemet med att folk säljer sina bilar.

        De finns kvar pga att historik är bra att ha. T.ex. i statistiken samt i admin så man vet vilka bilar och ägare som har passerat klubben.

        Man kanske skall ha kvar dem endast för admins och gömma dem utåt? Eller så kanske ägarhistoriken är något som man skall knåpa ihop och visa på en sida, men gömma alla gamla i sökningar och statistiken.

        Galleriet är än så länge fristående och där har jag inte rensat på ett tag. Är manuellt arbete så inte särskilt bra… borde komma på en lösning där…

        Om jag låter arg så beror det på jobbet och inget eller ingen här… :+ 😀

        _______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

        #191564
        OzO
        Deltagare

          Då vi gör mailutskick till alla i klubben (även gamla) så skriver vi alltid att vill folk tas bort från vårat register så gör vi det.

          _______________________________________________________________________________
          ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

          #191566
          Niklas
          Deltagare

            Ok, då har jag fått mitt svar. Tack o bock, mr Polis. 😀

            #191565
            Adam K
            Deltagare

              Det är inte så dumt med gamla bilar/ägare, hittade just en bil jag tittat på den vägen. 🙂

              #191562
              maxan
              Deltagare

                Stadgarna säger också att en gång medlem, alltid medlem 🙂 Fast inga pengar inbetalda och man blir passiv medlem.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.