SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Repsatts till bromsoken på GT MY99

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Carpe_Me
    Deltagare

Tjena

Tänkte skämma bort bromsoken när dom nu får fint sällskap.
      Är det någon skillnad på reparationssattserna för bromsoken på Subaru och mekonomen? Är det någon annan packning/o-ring osv som behövs men som inte ingår i sattserna?

alrik
      Deltagare

Hur mycket kostar rep.satsen på mekonomen. På Subaru kostar den ca:200-250kr. Tror det inte finns så många kronor att tjäna där såvida inte du behöver åka många mil för att komma till Subaruhandlaren.

/Mikael

Carpe_Me
        Deltagare

den kostade 168:-

Nyman
          Deltagare

Jag har precis köpte rep. sats från Subaru och jag betalade 190:- för min? kanske fick kompispris jag då? men dock, inte många konor de skiljer så är väl lika bra att köpa org. från kokarhandlarn!?

-= enough is enough =-

Palm
            Deltagare

När jag skulle renovera oken fanns det bara orginal att få tag på! Och tittar men på mekonmens sida står det ”renoverings sats för glidel för ok med styrpinne” dvs det är INTE rätt saker för dig som har 4 kolvsoken som sitter på 99/00 utan för de vanliga ”rx och gl” modellerna ev hade turbon glidok innan 99 men är inte hundra på det.

Satsen på subaru innehåller 8 st packningar 8 st damasker samt 8 st låsringar och lite fet(som inte räcker till, köp en tub själv).

Putte GT
              Deltagare

Byt gärna ut kolvarna till Rostfrittstål om dom är i dåligt skick, då kommer du alldrig ha problem med dom igen.

Jag ska snart Svarva fram några kitt.

Carpe_Me
                Deltagare

Hur mycket ska du ha för kolvar till alla oken?

Putte GT
                  Deltagare

Jag har bara gjort till fram oken (8st kolvar) och dom ska jag ha 1350kr/kitt exkl frakt.

Jag kommer även att ta fram ett kitt för Bak oken oxå så småningom.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.