Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1186
    fyttirakken
    Deltagare

      Vet någon av en eller två webshoppar där man kan handla reservdelar till subaru, främst legacy turbo Ej20 i form av packningar och dylikt.

      Är det mycket som är lika till,

      Impreza turbo 1995-1998 Ej20 och Legacy turbo 1992-1994 Ej20?
      kanske rent utav lika motor?

      Har ingen subaru åf i närheten så det vore smidigt med en webshop

      //mvh

      #43226
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Vet man exakt vad man skall ha, och har lite pejl på vad som passar mellan modeller är det simpelt att handla från USA, vet man inte exakt vad man skall ha, men kan förklara sig på engelska så pratar man med engelsmännen.

        Ravspec är trevliga i USA, lateralperformance är duktig och skakar fram allt i England.

        Kan man inte det, så ringer man till Tommy Nilsson i Vinslöv (ÅF). 🙂

        /J

        #43228
        Desen
        Deltagare

          Tommy Nilsson Tel 044-80100

          Mycket trevlig kille (gubbe). Det han inte vet om impreza (särskillt de äldre modellerna), är nog inte värt att veta.

          Han har ingen webshop men förskottsbetalar du så tror jag inte det ska vara några probs att få delarna skickade.

          Lycka till med packningsbytena.

          /Andreas, Skåne, Kristianstad

          http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
          300 st posters av Block 1250kr
          1st porrfilm 199kr
          2st öl 28kr
          Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

          #43230
          fyttirakken
          Deltagare

            Tack för svaren, tycker dock det är lite småtråkigt att det inte direkt finns någon sida som säljer delar då alla andra märken har =)

            T,ex

            Sten parner
            ppf
            enem osv

            http://shop.pb-z.se/catalog/ hade dock lite ram/vevlager osv till subaru

            #43229
            Tommy-SP
            Deltagare

              Har en del reservdelar. Ligger inte i webshoppen dock, men maila eller pm:a mig vad du behöver så kan jag kolla vad som finns, samt pris.

              #43231
              fyttirakken
              Deltagare

                Tack ska lägga dig på minnet tommy.

                #43232
                fyttirakken
                Deltagare

                  Tänkte försöka lösa upp lite trådar i min skalle också, men då kanske jag är i helt fel forumdel?

                  Det här med motorerna är fortfarande en sak jag undrar mkt över, tänkte som sagt säkra existensen på legacyn för ett framtida bruk för fler vintrar utöver denna och då främst motormässigt-

                  Hur som helst det jag vet hittils är att det är closed deck, men inte på tidiga imprezor? Finns det fler “likheter / olikheter”

                  Kolvar, stakar, vev, bultmönster och passform på delar.. passar sakerna bolt on på varandra?

                  Hur är org grejjorna ,klena/hållbar/kända fel? kolv,stake,vev,top etc. Om inte kanske impreza har det och passar då..

                  sånna saker betyder också att man inte nödvändigtvis behöver beställa saker till just en legacy då man kan beställa mkt till impreza om det spelar motormässigt.

                  Innan någon säger åt mig att söka så säger jag att jag provat sökt både här och på google utan att hitta svar.

                  /Vh

                  #43227
                  MariaimprezaGT
                  Deltagare

                    när det gäller vanliga slit å släng delar.. fjädrar, bromsar å sånt. .så kan man söka på vår sida http://www.autoexperten.se/boras där kan man klicka på artikeln för att få upp mer info å bild. sen kan det även finnas under fliken “alias” andra gällande art nr. å även orginal art. nr

                    /Maria

                    Audi is teh ####!!

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.