Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35309
    striiiker
    Deltagare

      Har kikat runt efter ett reservhjul till min Outback -11, verkar inte ens finnas?

      Jag (min fru) har taskiga erfarenheter av punkteringar, gillar inte alls det här med deras spray/kompressor kombo min fru ute längs vägen, inte heller föredrar vi assistans hjälp av bärgare – som i våra krokar tar tid och känns som en löjlig kostnad – sett till att man skulle kunna ha ett extra hjul bak.

      Hittade till forester, men då den nyare modellen, tror inte det passar på?

      #286203
      SmilesPerHour
      Deltagare

        Har kikat runt efter ett reservhjul till min Outback -11, verkar inte ens finnas?

        Jag (min fru) har taskiga erfarenheter av punkteringar, gillar inte alls det här med deras spray/kompressor kombo min fru ute längs vägen, inte heller föredrar vi assistans hjälp av bärgare – som i våra krokar tar tid och känns som en löjlig kostnad – sett till att man skulle kunna ha ett extra hjul bak.

        Hittade till forester, men då den nyare modellen, tror inte det passar på?

        Kan du inte köra med ett sommardäck i bakluckan på vintern och vice versa? Duger ju för att halta hem iallafall. d—0.o—b

        #286204
        Hiz
        Deltagare

          Svårt att hitta passande fälgar iaf till min äldre Outback.
          Däck är ju inget problem.
          En granne sålde en Rover 75 med fina däck billigt, höll nästan på att köpa bilen bara för de åtta fina hjulen.
          Det är nämligen bara Rover 75 och några USA-bilar som har samma bultmönster.
          På USA-bilarna är det fel centrumhål som måste kompenseras.
          Men som reserv ligger ett fint normalhjul iaf i min kombi.

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.