- Detta ämne har 8 svar, 1,950 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 7 månader sedan av Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
3 mars, 2002 kl. 12:06 #1823WhitewheelsDeltagare
Var man ju o kolla på SM-rally här uppe i Vännäs i helgen. Hur grymt som helst, nästa år får man nog börja köra 0-bil 😉
Iaf. alla turbobilar(dvs. fyrkraffsarna) har ju något slags responssystem. Vad -hur gör man om man vill ha det på sin gatbil?? Jag vet hur systemet funkar så det behöver ingen förklara(man fortsätter att spruta in bränsle nån stans? vid gasuppsläpp för att turbon inte ska sluta “snurra”, sen när man går på igen så behöver man ju inte “vänta”, snabb respons!). Har hört att man måste byta vissa avgasdelar med jämna mellan rum, varför, nån som vet??
MoTec är ruskigt populära bland rallybilarna runt om i världen. Är det nån som kör med detta i Svea? Är det kanske för dyrt eller ingen ÅF? LINK har väl inte responssytem som tillval. Är det någon som vet om te x. Unichip,Gems ,Motronic mm har det?
Många frågor men tycker detta är ganska intressant!:-)/Glenn
3 mars, 2002 kl. 14:09 #47047RaffeDeltagareHeter inte dom där systemen anti-lag system?! prospeed ska visst vara haja på det där med motec, varför man måste byta avgasdelar vat jag inte, men soppan som går rakt igenom motorn antänds av det stekheta grenrören så det är väl pga tempen som avgasdelarna tar stryk det går ju eld ända ut genom slutboxen, grymt}> kolla med prospeed om du e intresserad, det är dom jag känner till som mekar motec det finns säkert fler!
3 mars, 2002 kl. 16:10 #47045SecretAgentManDeltagareÖhrmmm…Link finns med antilag och launch control. ;D
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
12 mars, 2002 kl. 21:59 #47050EvildeadDeltagareHej
Tyvärr så tar nog Turbon extremt mkt stryk också, håller inte så många 1000 mil.
Läste det någonstans, men saken klar som kranvatten i L.A, varmt så inni h-e blir det-Chrille
13 mars, 2002 kl. 18:43 #47048KvarnisDeltagareMan bör nog bytta ut grenröret till att börja med.
Orginalet kommer att spricka tyvärr, av den värmen som utvecklas.Kör man man konstant omkring med ALS, såkommer nog turbon och div avgas detaljer att bli less med tiden…. behöver nog inte säga att det inte fungerar med kat(ALS funkar men inte katen efteråt);)
Autronic har ALS oxå,link har även Rally versioner med dessa funktioner.
Motec är inte direkt biligt…, men det finns väl några Prospeed trimade Subbor.Ska man köra omring med ALS bör man nog besöka en tuning firma som ställer in det hela.
/Kvarnis
17 oktober, 2002 kl. 04:54 #47051Bad_MujoDeltagareGlenn: Vilken MY har du på bilen? Om det är en phase 1 motor så finns det respons i original ECUn.
Micke: Man backar tändningen ca 20 grader så att tändpulsen kommer när avgasventilerna är öppna. Detta sätter bra fart på avgaserna genom turbinen och därigenom får man laddtryck.
24 oktober, 2002 kl. 07:22 #47052PatrikDeltagareHur vet man att man har en phase 1 motor?
Själv har jag en MY95…
/Patrik24 oktober, 2002 kl. 13:38 #47049KvarnisDeltagareDet är en Phase 1 Patrik…men skulle tro att det endast gäller ev Japan specade modeller…
/Kvarnis
16 mars, 2004 kl. 13:07 #47046WiklundhDeltagareNågon som testat respons på sin Subba ännu?
Finns det någon länk till någon sida som förklarar hur det fukar rent tekniskt med detta?/Michael
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.