SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Risiga torkare GT -00

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    thorlake
    Deltagare

Är det fler än jag som upplevt att torkarna fram tar skitdåligt mitt på rutan. (precis i mitt synfält)

Var så när jag handlade den å jag trodde det hade med dåliga blad att göra. Men så bytte jag till standard mekonomenblad å då var det samma skit igen trots splittans nya. De missar nästan en bred båge mitt på rutan. (Trots tvättande).

Någon som har blad som är riktigt jevla bra?
      Tror ju fan att rutan e sné eller någe. 🙁

FFrrrrrrrruuuuktansvärt irriterande i spöregn å mörker. (Ja alltid annars oxå iofs.)

IMPREZA FOREVER
      Deltagare

Det enda vettiga är att lägga den stora slanten och köpa bosch torkare, dom verkar vara de enda som håller.

Edit; Ja rutan e sne 😉

Manor
        Deltagare

Hej !

Egentligen inte svar på frågan men jag behandlade mina rutor med Silanex SIVO Clear (Nano grejs) för 1,5 år sedan. Det har fungerat över förväntan och innebär att jag sällan ens behöver använda vindrutetorkarna.

När jag måste använda dem så håller jag med om att de tar ganska dåligt, men det är väldigt sällan jag ens byter torkarblad så det kan ju vara orsaken i mitt fall ;-).

Läs testet på lite olika glasbehandlingar här:
          http://www.stackenbilvard.se/showartikel.asp?id=184&sprakkod=SV&invert=rain-x

thorlake
          Deltagare

Du är en bra säljare.

BESTÄLLT å klart! 🙂

/Mr Why wait

down_the_drain
            Deltagare

köpte bosch till mi bil o de fungerar faktiskt hur bra som helst..

/P

Palm
              Deltagare

Har inge problem med att det inte tog men bytte ändå nu i höst till valeo flatblade, kanonbra mot dom gamla och på autoexperten är det 2 för 1 nu!

Att det inte tar mitt på rutan kanske kan bero på att fjädern i armen blivit slapp eftersom det inte verkar bero på bladen?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.