• Detta ämne har 4 svar, 1,235 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av Niklas.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #14851
    SecretAgentMan
    Deltagare

      LAST EDITED ON Apr-05-02 AT 07:35AM (GMT)
      Goddag gott folk!

      Silverpilen förärades i går kväll med ett stycke mockabeklätt styrapparatur, i lagom storlek…naturligtvis på ett SnapOff rattnav. 😀

      Airbagen är numera ett minne blott, man slipper känna sig som förste styrman på “Ms Bounty”, och lite extra tyngd erhölls i styrningen.
      Den nya kringlan är på 340 mm, original är på 380 – massiv skillnad när den väl sitter på plats.

      Förutom de omedelbara positiva effekterna, känns det aningen “rejsigare”….inte att förakta.

      Installationsbilder/beskrivning kommer snart…

      STORT TACK går till Micke Rosenlund från SnapOff – Sveriges kanske trevligaste Evo-chaufför till dags dato, och en av de få som vet vad Mushimashis finest skall användas till. 😉 In the words of the great Ali – respect.

      /J

      Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

      #153828
      Allan
      Deltagare

        Inte för att dissa dig på något sätt jag respekterar verkligen din kunskap och ditt arbete för att hjälpa andra.

        Men…

        Är det inte rätt obegåvat att koppla ur airbagen? Jag menar, det finns ju en anledning till att den finns där.

        /Allan

        #153827
        SecretAgentMan
        Deltagare

          …inte obegåvat – en kalkylerad risk.
          Och jag är alltid bältad, och skall jag busa åker 4-punktarn´ på – problemet med det är att rullar man bör man ha bur om man åker 4-punkt….

          😉

          Jag oroar mig inte överdrivet mycket om jag skall vara ärlig….men visst får man ågren är det 10 minuters skruva att åka airbag igen.

          /J

          Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

          #153829
          doubleoseven
          Deltagare

            Helt rätt Jerry…..å vem fan vill leva när ens flickvänskomplement ligger krockad i diket. Skulle nog grina mer än när jag såg “sound of music” första ggn! Näe, då tar jag hellre ett rattnav i pannan!

            RiB

            #153830
            Niklas
            Deltagare

              Det enda jag saknar på orginalratten är en gul liten ring överst på ratten, annars tycker jag den funkar helt ok. Tror jag håller med om att jag heller kör med airbag i än försöker få den att aktiveras då man väl sitter i diket efter att ha vejat för en älg, med rattnavet genom bröstkorgen och huvet ut genom framrutan… 🙂
              Nåja, kanske lite väl överdrivet…men men, “better safe than sorry”…

              Subaru – All we’ll drive!

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.