SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning ROESCH belägg eller Carbotech

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Steve
    Deltagare

ska nu inhandla nya belägg till GT´n 99.
      Vilket av dom skulle ni välja.

XP8 har en polare men den gnissla hela tiden vid minsta inbromsning lite jobbig för vardaglig körning.

Carbotech Bobcat eller Roesch?

Koffe
      Keymaster

Jag kör Roesch på WRXen efter Stackes rekomendation. Har inte hunnit prova nån mer inspirerad körning än pga vinterdäck och -väglag men gnisslar gör de iaf inte. Och de biter bra mycket bättre än original. Har dock inte kört Ct bobcat så hur de står sig mot varandra kan jag inte uttala mig om.

MVH
        Koffe

specialized
        Deltagare

ska nu inhandla nya belägg till GT´n 99.Vilket av dom skulle ni välja.XP8 har en polare men den gnissla hela tiden vid minsta inbromsning lite jobbig för vardaglig körning.Carbotech Bobcat eller Roesch?

Bobcat gnisslar inte..
          Bobcat är ett renodlat gatbelägg medans XP-8 är ett banbelägg som funkar bra på gata, därför lite mer gnissel iom. tuffare friktionsmaterial 🙂
          Jag har åkt med Bobcat på orginalskivor innan jag bytte, inget gnisslande då 🙂

Roesch har jag inte hört talas om, men rekommenderar Stacke dem så är det ju inga dåliga grejer det heller 🙂

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
          ———————————-
          Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Steve
          Deltagare

Tror då polarn köpte XP8 som därför det gnisslar som dom har sagt också att det gör det, då han kör en cupra R ifs.

På papper ser Roesch bättre än bobcat så det får bli så

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.