Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #358
    Jjulle
    Deltagare

      Har noterat att det finns mycket snack på forumet om rostskydssbehandlig m.m

      Men hur mycket rostar Imprezan egentligen? Är rostskyddes superkass på bilarna
      som är tidigare en -00 (som IM extra-behandlar i sverige.) Om jag t.ex. köper en -99 ser den ut som en sweitcherost om fem år. Eller är vissa bara rädda för att bilen kan börja rosta?

      Det borde ju finnas några som har erfarenhet av detta. Jag hade desutom tänkt att använda bilen i dagligt bruk året om så då rostar den väl ännu mer!

      //Julle

      #37176
      Allan
      Deltagare

        Det är extra rostskydd på 99:orna iaf. De verkstäder jag talat med så instämmer alla att subaru har extremt lite rostangrepp. Dels på rostskyddet men dels för att de flesta körs av entusiaster som sköter sina bilar väl.

        Rost är nog det minsta problemet!

        /Allan


        I’m a cop and you will respect my authoritah!

        #37181
        Niklas
        Deltagare

          Önskar att man hade hus så man kunde pilla på bilen varje dag. Man känner inte riktigt för att gå ner till bilen i ett dunkelt garage där man ändå inte kan förvara verktyg och grejor. Hade varit en annan femma med garaget några meter sidan om köket. 🙁
          Ibland får man en känsla av att man inte (kan) ta hand om bilen på det sätt man verkligen vill. Fast damm och smuts pajjar inte en bil. Huvudsaken att den står inomhus och får torka mellan turerna.

          http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
          Regionsansvarig: Göteborg

          #37177
          Mange
          Deltagare

            LAST EDITED ON Mar-12-03 AT 07:54AM (GMT)
            Klart man önskar att man hade hus med garage. Min bil har stått i garage kanske 3 dagar på 1 år så 353 dagar har den stått ut och blir smutsig hela tiden.

            Men om allt går som det ska så har jag fixat en garage plats på ca 25kvm där bilen kommer att stå. tyvärr 1.5mil från där jag bor men det är det värt.

            Tillbaka till topicen. Jag har sett inte en gnutta rost på min bil och den har vart parkerad utomhus länge.

            /Mange

            #37175
            Strat
            Deltagare

              99 och framåt har ett rostskydd som är i klass med det som görs på efterbehandlingsfirmor, tex rostskyddsmetoder. Dvs mycket bra skydd. Tidigare modeller har nog haft större problem med rost.

              Någon med en pre 99 som haft rostproblem eller?

              /Claes

              #37180
              xds
              Deltagare

                Tur att man har en far som har ett åkeri :p
                Ställde in 4 bilar och tvättade en kväll i hans tvätthall så det är helt perfekt.. jävligt skönt att kunna glida in där och bara spruta på bilschampo eller avfettningsmedel direkt från slangar i taket, är det lätt och går snabbt och tvätta så tvättar man juh oftare..
                enda som vore smidigare är om man hade årskort på statoil men de tvättarna är iofs rätt kassa..

                Man borde nog kosta på en underredsbehandling med fullt rostskydd men det får bli till hösten.. om man inte drar på sig blåbyxorna och kryper under själv :p

                #37179
                Snart_subba
                Deltagare

                  Ok, då vet du vem du ska ringa när du inser att duinte vill göra
                  grisjobbet själv! =)

                  Micke

                  >
                  >Man borde nog kosta på en underredsbehandling med fullt rostskydd men
                  >det får bli till hösten.. om man inte drar på sig blåbyxorna och
                  >kryper under själv :p

                  ———————————–
                  Kan göra ett komplett rostskydd på en Subaru Impreza för 3000:-
                  Prudukten heter Noxudol och är samma medel som Volvo o Saab andvänder från fabrik. Intresserade? Mejla!
                  ———————————–

                  #37178
                  SubaruRobban
                  Deltagare

                    >Tur att man har en far som har ett åkeri :p
                    >Ställde in 4 bilar och tvättade en kväll i hans tvätthall så det är
                    >helt perfekt.. jävligt skönt att kunna glida in där och bara spruta på
                    >bilschampo eller avfettningsmedel direkt från slangar i taket, är det
                    >lätt och går snabbt och tvätta så tvättar man juh oftare..
                    >enda som vore smidigare är om man hade årskort på statoil men de
                    >tvättarna är iofs rätt kassa..
                    >
                    >Man borde nog kosta på en underredsbehandling med fullt rostskydd men
                    >det får bli till hösten.. om man inte drar på sig blåbyxorna och
                    >kryper under själv :p

                    Klockrent ju, jag själv har frikort året runt på Ok gör det självhallen i
                    Hageby, det e bra med tjänster o gentjänster http://216.40.249.192/s/otn/realhappy/xxrotflmao.gif

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.