Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1520
    Olin
    Deltagare

      Har hittat en rostfläck på min nyinvesterade GT -00.
      Fläcken sitter precis vid listen till vindrutan (uppe vid taket).
      Var hos en firma för och se om dom kunde fixa till skadan innan den blir större varpå han skickade mig till den lokala glasmästaren för att se hur svårt det är att plocka bort listen.
      Glasmästaren som genast uppmärksammade att vindrutan var bytt sa att det kan bero på ett dåligt handhavande vid bytet och eftersom det inte syns något hål efter stenskott eller dyligt är kanske risken stor att det är så.

      Frågan är vad man gör i ett sådant läge, ska jag ta kontakt med firman som bytt ruta 2003 eller är det bara att bita i det sura äpplet och betala för att få det fixat?

      #45335
      Manor
      Deltagare

        Det är nog bara att bita i det sura…
        2003 är ju 5 år sedan, och det finns väl ingen som lämnar så lång garanti för ett glasbyte…eller för något annat jobb heller för den delen. Vidare så verkar ju du vara en ny ägare till bilen och har nog svårt att klaga på ett jobb som är gjort åt en annan kund (den tidigare ägaren). Det är bara mina 2 cent, och jag är ingen expert på området…

        #45336
        .zip
        Deltagare

          Håller med Manor.
          Det du kan göra är att ta kontakt med firman som bytt glaset tidigare och bara kolla med dom. Många firmor kan bidra med pengar eller liknande som en “good will”

          //.zip

          #45334
          Palm
          Deltagare

            Samma lika med att rutan är bytt 2003 och att det hade kommit rost uppe vid antennen på min bil, syntest tydligt att de har kommit från rutkanten och krypit upp på karossen. Jag slipade så långt ner jag kom åt sen körde jag rostätare och hoppas angreppet är stoppat nu.

            Tråkigt med rost men bilarna börjar ju bli till åren tyvärr.

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.