Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1456
    IMPREZA FOREVER
    Deltagare

      I morse så var jag iväg till Svensk bilvård och rostskyddsbesiktade subban och jag vill gärna dela med mig av denna.

      Gt -00 tyskimport till england, den bodde där i några år sedan importerades den till svea.
      Orginal underredsskydd från fabrik densamma på bilarna som kom till sverige från fabrik.
      Det såg riktigt bra ut under inte mycket som syndes med blotta ögat
      men sen kom kameran fram.
      Mycket nöjd med hur balkarna överlag såg ut inuti trots lite ytrost
      i skarverna Balk/kaross
      Trots allt så är ytrosten första skedet i det hela så han rekomenderade starkt att behandla underredet,inuti balkar,markplansrostskydd=försegla slutna sektioner som dörrar,motorhuv,baklucka,dörrstolpar där kondensvatten samlas och
      skapar på vintern is. =Fullständig rostskyddsbehandling

      Protokoll från Besiktningen
      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/IMPREZAN/skanna.jpg

      /Björn

      #45044
      Palm
      Deltagare

        Intressant, men din bil har alltså inte fått något mera skydd än det från fabrik? Kört vinter i sverige?

        Min 99:a ska ju ha fått tillägg innan leverans som IM lät göra på dom svenska(hoppas ja) sen har jag kvitto från tidigare ägare på rostskyddsbehandling och den har ju klarat sig hyffsat och gått året om. Det som kommit är båda sidor i bakskärmarna ovanför där bakkjolen ligger mot karossen men det beror ju på yttre slitage så att säga, sen på bakluckan runt gummiklossarna som luckan vilar på. Har åtgärdat bakskärmana på min med ny plåt och hoppas att det inte kommer något mera brunt krypande.

        #45047
        danjel
        Deltagare

          hur mycket kostade besiktningen?

          #45045
          IMPREZA FOREVER
          Deltagare

            hur mycket kostade besiktningen?

            Dom körde en drive så det kostade 250:- annars ligger det runt ca 350:- = gratis för att få reda på hur den ser ut i balkar osv.

            /Björn

            Sign by Dealighted – Coupons & Discount Shopping
            #45046
            DajM
            Deltagare

              Jag Körde samma test i sommras på min 00:a! Inte en fläck rost nånstans. svensksålt!:-)

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.