› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › ROTA WHEELS 18*9,5″
- Detta ämne har 4 svar, 946 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 3 månader sedan av
BoNiEk.
-
FörfattareInlägg
-
9 mars, 2008 kl. 09:07 #5792
BoNiEk
DeltagareHallå..
Provade programet som beräknar ET o om fälgarna passar..
Så jag slängde upp ROTA P45R 18″*9,5″ o det ska gå på.. Stämmer det verkligen ?? Det ska va ET 48 på Rota fälgarna..
Har en subaru WRX/STI MY06..
Tacksam för all hjälp..
Bifogar en bild på vad jag skrev in o hur den räknade ut det.
Mvh Artur
9 mars, 2008 kl. 22:05 #75380p_ilis
DeltagareDet kan nog gå kanske. Jag har ET 45 på mina fälgar som är 8.5 tum breda. Bak blir det väldans trångt då däcket redan på mina ”snuddar” fjäderbenet. Dina kommer ju ca. 1 cm längre in (om jag tänkt rätt).
Bredare däck än 245 med det et-måttet och orginal fjäderben blir nog svårt, jag har 245or och det är precis. Men ska du köra så ”smala” däck så känns ju 9.5 tum lite overkill kanske..
300 bredd runt om, det vore nått i konbanan det.. 😉 :9 :+
/Peter
10 mars, 2008 kl. 06:16 #75382BoNiEk
DeltagareOki så fälgarna ska passa! ba inte fälgen tar i mot o så den inte sticker ut allt för mycket så.. Gött ska ha två olika uppsättningar fälgar ett sett stora 19″ o ett sett FETA 18 9,5″ breda =)
Jag har tänkt o köra med 225/40/18″ isf..har haft det innan så det går att få på…Blir lite tyskt stuk på det hela..Det kan nog gå kanske. Jag har ET 45 på mina fälgar som är 8.5 tum breda. Bak blir det väldans trångt då däcket redan på mina ”snuddar” fjäderbenet. Dina kommer ju ca. 1 cm längre in (om jag tänkt rätt). Bredare däck än 245 med det et-måttet och orginal fjäderben blir nog svårt, jag har 245or och det är precis. Men ska du köra så ”smala” däck så känns ju 9.5 tum lite overkill kanske..300 bredd runt om, det vore nått i konbanan det.. 😉 :9 :+ /Peter
10 mars, 2008 kl. 06:35 #75381p_ilis
DeltagareBara för att förtydliga – jag sa inte att det passar, bara att det kanske passar och blir väldans trångt. 😉
Får också lägga till att jag har en 03:a. Det är ju möjligt att mått och sånt ändrats till din modell.
Sen tycker jag själv att det verkar lite konstigt att sätta på megabreda fälgar med fel ET om du ändå ska köra orginalbredd på däcken..? Har du ändå en uppsättning bling-fälgar så skulle jag kört på något mer rejsigt istället för bana eller så (rätt däck till rätt fälg och användning). Men bara mina två öre. :+
/Peter
10 mars, 2008 kl. 18:25 #75383BoNiEk
DeltagareJa det blir väldigt trångt..Det där med däcken har jag kollat upp o det var 235 men jag fundera på 245 ist.. Vi får se hur det blir med det..Vi ju att det ska se fett ut..Sen har jag satt STREETPOWER på att hitta dessa fälgar med et48 o det värka inte alls lätt o hitta 🙁
Jag bifågar en bild så förstår du vad jag menar..
http://www.garaget.org/archive/48008/83972/83972-759541.jpg
Bara för att förtydliga – jag sa inte att det passar, bara att det kanske passar och blir väldans trångt. ;-)Får också lägga till att jag har en 03:a. Det är ju möjligt att mått och sånt ändrats till din modell.Sen tycker jag själv att det verkar lite konstigt att sätta på megabreda fälgar med fel ET om du ändå ska köra orginalbredd på däcken..? Har du ändå en uppsättning bling-fälgar så skulle jag kört på något mer rejsigt istället för bana eller så (rätt däck till rätt fälg och användning). Men bara mina två öre. :+ /Peter
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.