Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Impreza Fredde
    Deltagare

Är sugen på ett par nya 18″ till min WRX -07, och har kollat lite på Rota fälgar. Tänkte bara fråga er som kör med dom var ni köpt dom, beställde ni från UK/USA, hur funka leverans och frakt, eller finns dom att få tag på här i Sverige med inte allt för lång lev tid?

/F

syke
      Blockerad

Hej!

Jag beställde från Amit på Redrum Performance här i sverige (amit finns här på forumet också):
        http://www.redrumperformance.se/default.asp

Allt fungerade finfint förutom att det var relativt lång leveranstid, men sånt kan man ju leva med!

Impreza Fredde
        Deltagare

Ska man ha 8×18″ eller 7,5×18″ om man tänkt ha 225/40 däck, vilket sitter bäst på min WRX -07?

Janne248
          Deltagare
            Impreza Fredde
            Deltagare

Är det någon här inne som beställt fälgar från http://www.rarerims.co.uk eller från http://www.scoobyworld.co.uk? Hur funkade i så fall allt med frakt, betalning osv?

Nikke McRae
              Deltagare

Sitter också och funderar på att köpa mig ett par Rota fälgar till R-däcken eller gatdäcken.

Det finns ett ställe till att kolla in:
                http://www.wheeldude.com
                Den sidan hette Subydude förrut och han finns i USA. Sökte lite här på forumet och han verkar vara trevlig och snabba leveranser.
                Dollarn är ju låg just nu. Frågan är hur mycket tullen vill ha? 25% plus tullavgift 5%?

Har beställt mycket från England förrut och då har det tagit väldigt lång tid att få grejer. Har beställt från USA en gång och då gick det enormt fort!

Annars är ju Rarerims rätt bra också enligt visa trådar här på forumet. Scoobyworld, likaså! Så det är bara att räkna ut där man får grejerna billigast.
                Betalning grejar man med ett VISA-kort. Säkrast gör man det via Paypal.

EDIT: Efter lite räknande ser det ut så här
                Rarerims 5400:-
                Scoobyworld 5280:-
                Wheeldude 3900+30% = 5070:-

Wheeldude är riktigt billig (om man inte får bakslag i tullen). Hos Rarerims kan man få Toyo R888 monterade billigt också (1150:-/däck 205 40 17). Men jag funderar på att lägga R-däcken på nuvarande fälgar istället, så man inte behöver vara rädd om dem på banan. :7

Sen är ju frågan vem som fixar billigaste frakten? Får maila runt och fråga.

Impreza Fredde
                Deltagare

Har kollat med WheelDude och dom ska ha $500 för frakten, vilket jag tycker är i mesta laget.
                  Det blir nog från England tror jag, man slipper ju tull då.

Nikke McRae
                  Deltagare

Har kollat med WheelDude och dom ska ha $500 för frakten, vilket jag tycker är i mesta laget.Det blir nog från England tror jag, man slipper ju tull då.

Ja du, det låter dyrt. Sökte lite på forumet, vissa har bara betalat 7000 inkl frakt och tull för ett 650 dollars set med fälgar.

På Rarerims står det att det är gratis frakt om man beställer med däck monterat. Har mailat och frågat om det även gäller till Sverige.

Impreza Fredde
                    Deltagare

Jag ska ha ett set med 750 dollars 18″ till min (Tarmac3) Det skulle bli 7500:- inkl frakt men utan moms och tull som tillkommer. Hur mycket kan det bli ungefär?

Har mailat RareRims 2ggr utan svar, du får gärna höra av dig om du får svar från dom.

Nikke McRae
                      Deltagare

Jag ska ha ett set med 750 dollars 18″ till min (Tarmac3) Det skulle bli 7500:- inkl frakt men utan moms och tull som tillkommer. Hur mycket kan det bli ungefär?Har mailat RareRims 2ggr utan svar, du får gärna höra av dig om du får svar från dom.

Momsen är 25% och tullavgift ca 5% har jag för mig. Om avsändaren skriver värdet på paketet blir det oftast billigare, annars så räknar de på något sätt ut värdet.

Impreza Fredde
                        Deltagare

Jag ringde till en firma i Scotland som heter Dp-Motorsport som var väldigt trevliga och tillmötesgående. Där får man 18″ fälgar och däck monterade för £725 + £150 i frakt. Du kan ju kolla med dom.

Nikke McRae
                          Deltagare

GRA 17X7.5 Inch Gold Alloys & 205/40-17 Tyres

6300kr

PRICE IS PER SET OF 4 WHEELS, WITH TYRES FITTED AND BALANCED, INCLUDING DELIVERY! 😮

Sjukt billigt. Man kan undra om det finns någon hake, typ 1 års leveranstid. 🙂
                            Fast de lägger ju på ett par budgetdäck. Jag ska ha R-däck, Toyo R888. 😛

Impreza Fredde
                            Deltagare

Han sa att det gick bra att få typ vilka däck man ville, det var bara att välja, och det gick att få utan däck också.
                              Jag ska få mail av honom imorgon ang lev tid.

Janne248
                              Deltagare

Har kollat med WheelDude och dom ska ha $500 för frakten, vilket jag tycker är i mesta laget.Det blir nog från England tror jag, man slipper ju tull då.

WheelDude som hette Subydude förut brukar normalt betala tull och moms åt dig, så kolla om det inte ingår i de $500 som de vill ha i frakt! Jag är rätt säker på att det gör det!

Nikke McRae
                                Deltagare

Han sa att det gick bra att få typ vilka däck man ville, det var bara att välja, och det gick att få utan däck också.Jag ska få mail av honom imorgon ang lev tid.

Ska också maila och fråga om de har Toyo R888. På första sidan står det nu: WE NOW OFFER FREE SHIPPING ON ALL PRODUCTS! :9

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.