SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Rullande landsväg

• Detta ämne har 5 svar, 1,061 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av Nurka.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    the_dog
    Deltagare

Hej jag har hört om ett par Subbor som har körts på rullande landsväg för 2wd bilar. Dom har tydligen bara hissat upp bak eller fram hjulen. Är detta nogot som man törs gjöra? vad kan gå sönder eller slitas på onormalt sätt?

Det skulle ju vara roligt att se om man har 75 eller 300 hk:-)

Imp
      Deltagare

uhm. diffarna lär ju ryka ganska fort?

Kvarnis
        Deltagare

Jag har sagt det förutt Dogen köp en delta dash 😉 😀

the_dog
          Deltagare

>Jag har sagt det förutt Dogen köp en delta dash 😉 😀

Ja ja det är så mycket man ska köpa 😀 😀

ExOrdis
            Deltagare

Eller kör RoadDyno med DeltaDash istället, fan så mycket enklare och skonsammare. Resultaten är knappast bättre eller sämre än med rullande landsväg…
              Optimalt är att väga ekipaget innan mätning med alla prylar och personer i bilen. Sedan bör det köras på en vågrät sträcka, alternativt i båda riktningar, så får man ta ett medelvärde om det är någon lutning. Det duger hursomhelst väldigt bra som uppskattning och
              framförallt som referens vid förändringar på hjulrullningsomkrets, transmission, mappning, luftflöden, bränsle & laddtryck mm.

Nurka
              Deltagare

Diffarna skulle inte palla det där mer än hmm. ja.. en minut eller så innan de skulle börja koka.. =P

Cobb tuning (usa) och torquechip (au) brukar ta bort framdrivaxeln och byta ut centerdiffen mot en som de har svetsat för att effektivt göra bilen bakhjulsdriven.

Dock enbart för dynotester för bakaxeln och diffen för den delen pallar inte riktigt all kraft under vanliga förhållanden..

Ta ett snack med http://www.chiptorque.com.au/ eller hitta en 4hjulsdyno istället..

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.