SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Rullande landsväg

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2246
    the_dog
    Deltagare

    Hej jag har hört om ett par Subbor som har körts på rullande landsväg för 2wd bilar. Dom har tydligen bara hissat upp bak eller fram hjulen. Är detta nogot som man törs gjöra? vad kan gå sönder eller slitas på onormalt sätt?

    Det skulle ju vara roligt att se om man har 75 eller 300 hk:-)

    #50554
    Imp
    Deltagare

    uhm. diffarna lär ju ryka ganska fort?

    #50553
    Kvarnis
    Deltagare

    Jag har sagt det förutt Dogen köp en delta dash 😉 😀

    #50555
    the_dog
    Deltagare

    >Jag har sagt det förutt Dogen köp en delta dash 😉 😀

    Ja ja det är så mycket man ska köpa 😀 😀

    #50552
    ExOrdis
    Deltagare

    Eller kör RoadDyno med DeltaDash istället, fan så mycket enklare och skonsammare. Resultaten är knappast bättre eller sämre än med rullande landsväg…
    Optimalt är att väga ekipaget innan mätning med alla prylar och personer i bilen. Sedan bör det köras på en vågrät sträcka, alternativt i båda riktningar, så får man ta ett medelvärde om det är någon lutning. Det duger hursomhelst väldigt bra som uppskattning och
    framförallt som referens vid förändringar på hjulrullningsomkrets, transmission, mappning, luftflöden, bränsle & laddtryck mm.

    #50556
    Nurka
    Deltagare

    Diffarna skulle inte palla det där mer än hmm. ja.. en minut eller så innan de skulle börja koka.. =P

    Cobb tuning (usa) och torquechip (au) brukar ta bort framdrivaxeln och byta ut centerdiffen mot en som de har svetsat för att effektivt göra bilen bakhjulsdriven.

    Dock enbart för dynotester för bakaxeln och diffen för den delen pallar inte riktigt all kraft under vanliga förhållanden..

    Ta ett snack med http://www.chiptorque.com.au/ eller hitta en 4hjulsdyno istället..

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.