Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29612
    pettsun
    Deltagare

      Har problem med Ojämn/rullande tomgång. Det inträffar när jag har varmkört bilen, stänger av den och låter den stå i cirka
      15-60min Så montorn fortfarande är i temp. När jag då startar den så får jag rullande tomgång likt en gammal diesel med risig pump. Gasar jag ur den en gång så försvinner fenomenet tills jag upprepar ovanstående procedur.

      Stift är bytt, kollat efter insugs läckage, kollat LMM, kollat lambdasenorn.

      Jag skulle gissa på att det kan vara läckande spridare. Men har inte orkat eller haft tid att demontera dom och föra dom till nån som kan tryck testa och ultraljudstvätta.

      Nån som haft liknande problem? eller har nått bra förslag vad de kan vara?

      #251252
      pettsun
      Deltagare

        upp

        #251249
        Patrick P931
        Deltagare

          Har du gjort rent lmm?

          #251253
          pettsun
          Deltagare

            japp de har jag

            #251250
            Patrick P931
            Deltagare

              Med maf-cleaner eller elektronik cleaner? Det är det enda som ska vara bra fick jag höra efter att själv använt brakekleen (eller hur det nu stavas). 😉

              #251254
              pettsun
              Deltagare

                Använde nån Maf-cleaner som jag hittade på jobbet.

                #251251
                Patrick P931
                Deltagare

                  Har du kvar tactrixen? Logga a/f sensor, a/f learning osv. när detta händer. Självklart tillsammans med throttle, load, rpm.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.