Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1082
    Staffe
    Deltagare

      Några som har tips på var man kan få tag i rallybur eller var dom snickrar ihop sånna?

      Inga OMP,CUSCO,AutoPower
      —————————————
      Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
      BugEye STI-02

      #42326
      STIred
      Deltagare

        ring prata med kbt-safety, ligger i köping…

        #42322
        SecretAgentMan
        Deltagare

          …tänk på att det högst troligen är förenat med jäkelskap och svordomar att få genom bilen i besiktningshallen…
          Regga om till 2-sitsigt går inte vad jag fått fram, utan det blir till att få den omreggad som ombyggt fordon.

          Kolla upp det exakt innan du låter någon svetsa i en riktig bur – alternativt, få buren gjord så att den går att plocka ur till besiktningen. 🙂

          Rauls tips om KBT är klockrent, Svedalas tuffaste (och dyraste? :D) rörknäckare.

          /J – kommer högst troligen planka struten rätt av.

          #42324
          pannan
          Deltagare

            Varför inte Cusco? Sett en sådan bur live och den är sjukt porrig.

            Precis som SAM säger så kommer besiktningen hoppa bakut och inte släppa igenom bilen. Måste reggas om. Bättre med en bur du kan plocka ut varje gång och det är inte lätt om du väljer en variant som har de olika punkterna svetsade i golvet.

            #42323
            Kvarnis
            Deltagare

              Har ni helhetsgodkända bilar 😉 😀

              Nä men helt ärligt så kommer du att få ett rent h-vete med SBP.
              Vissa släppe det säkert medans vissa ger dig en reg bes.

              #42327
              STIred
              Deltagare

                Ombyggt fordon bör dock inte vara omöjligt få till, har du andra fjäderben, bromsar, ändrad bärarmsgeometri(läs flytta på infästningen), samt buren ska det gå, iaf enligt vad jag hört från två personer på sfro…

                Står en hel del om ombyggt fordon om man orkar söka lite på rejsa.nu

                #42328
                Staffe
                Deltagare

                  Ja jo jag vet att det blir inte lätt att få den igenom SBP.
                  Men vad menar men med helhetsgodkända bilar?

                  Cusco`s burar tycker jag att det är inte så mycket till.
                  http://www.cusco.co.jp/english/e_media3/e_rol_1.gif

                  —————————————
                  Blekinge som INTE hör till Skåne!!!
                  BugEye STI-02

                  #42325
                  Impreza112
                  Deltagare

                    Tjena Stoffe
                    Jör som jag så blir du nöjd, jag har med massa extra allt rör=).
                    Jag bokade de vinklar jag behövde med kopparrör och gjorde 3d-skis på papper som jag sedan skickade till guss och bad han knäcka till.
                    Gav för allt typ 4000kr men då fick jag bygga och såga svetsa och dona allt själv.
                    Men då blir det som man vill ha det lika med bra, snyggt tigsvetsat som knappt någon av de andra gör.
                    Slå en pling och kom förbi och ta en titt. Så vet du vad det handlar om. Kaffe serveras hemma hos mig efter=).
                    Mvh/Christian

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.