- Detta ämne har 11 svar, 1,254 deltagare, och uppdaterades senast för 4 år, 9 månader sedan av Igge.
-
FörfattareInlägg
-
16 mars, 2020 kl. 19:47 #36214Tattoo85Deltagare
Hallåj är det bara att rycka ur axeln ur lådan? Har ryckt så jag rycjte isär knuten..de ska väl bara sitta inne i lådan med en sån där låsring?bilen är en 99 Impreza GT med 03 wrx låda.mvh
16 mars, 2020 kl. 20:40 #289324IggeDeltagarePå min låda var det sprintar för att lossa drivaxeln från stubbaxeln som sticker ut från lådan.
Att få ut stubbaxeln från lådan var däremot “bara” att rycka ut.
Gick enklast med 2 brytjärn mot den gröna “handsken” eller vad det nu kallas på inre knuten. 2 brytjärn för att bryta rakt så att säga.Har man en låda utan stubbaxlar tycker jag att förfarandet borde vara snartlikt
16 mars, 2020 kl. 22:55 #289326Tattoo85DeltagareAaha då var jag inte helt ute och plaskade i hypoid olja
17 mars, 2020 kl. 10:46 #289321KoffeKeymasterSåhär såg det ut på min WRX -03. Dvs. bara knacka ur sprinten (1) och sedan dra loss drivaxeln från stubbaxeln som kommer ut ur lådan:
//Koffe
17 mars, 2020 kl. 11:27 #289327Tattoo85DeltagareOki oki tack tack! Där imot vet jag inte om jag har GT axlar lr wrx hoppas att jag har GT då jag köpt nya. Jag ska göra ett nytt försök idag, jag ska göra rent och kolla ordentligt först! Gjorde aldrig det då jag tog för givet att det bara vara att rycka ur den ur lådan igår kväll
17 mars, 2020 kl. 11:29 #289328Tattoo85DeltagareIgge! Har du nå grejer kvar till subba så du kan läsa fel koder mm? Sitter ecu tek så jag kommer inte åt det jag vill med mitt data program
17 mars, 2020 kl. 14:16 #289329Tattoo85DeltagareKonstaterade idag att jag hade wrx axlar så nu har jag köpt tok fräscha GT axlar i onödan! Ja ja då så men nu vet jag IAF att på GT axlar är de bara å rycka ur dom ur lådan, och wrx då sitter dom med en sprint som man knackar lätt ur med ett don
17 mars, 2020 kl. 15:10 #289322KoffeKeymasterJag letade på bildelsbasen och köpte den med lägst miltal på. Har hållit fint i några år nu 🙂
Finns säkert nya lite varstans annars.Tror jag lyckades luska ut artikelnummer genom lite detektivarbete när jag höll på, men verkar tyvärr inte ha det nerskrivet nånstans.
http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g11/type_7/suspension_and_axle/front_axle/illustration_2/ kan förhoppningsvis hjälpa lite iaf.//Koffe
17 mars, 2020 kl. 16:29 #289330Tattoo85DeltagareTack igen koffe! Ja det får bli så för mig med är ju inte värre än att man åker på och byta någon Knut ist för alla knutar om jag ska renovera mina
17 mars, 2020 kl. 17:02 #289331Tattoo85DeltagareVar ut och kollade nu på Bildelsbasen. Allt är ju exakt samma lika men jag har ABS ringen inuti bromsskivan men på bilderna sitter abs ringen på knuten! Går den att ta bort??
18 mars, 2020 kl. 08:13 #289323KoffeKeymasterStubbaxel på lådan och ABS-ring i hubben (inte på drivknuten) låter nästan som den här?
https://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=1711&cat=0&sub=0&sec=0&var=0&dc=&gen=&searchKey=driveshaft&searchPart=18 mars, 2020 kl. 19:04 #289325IggeDeltagareIgge! Har du nå grejer kvar till subba så du kan läsa fel koder mm? Sitter ecu tek så jag kommer inte åt det jag vill med mitt data program
Inget i drift tyvärr.
Datorn har kraschat och iom att jag inte har någon bil som nyttjar tactrix ligger det lååååååååååångt ner på priolistan att fixa tyvärr. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.