Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #615
    Vectorm12
    Deltagare

      Skarven är gjord av killarna på dialect här i södertälje, men jag har vissa åsikter om vad som skulle kallas för “korrekt” installation.

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album170/Efter_installation.jpg

      notera att de glömt bort bärhandtaget, samt att de klämt minuskabeln under hållhaken samt att de inte fäst bakre fästet. x(

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album170/I_alla_fall_en_vettig_skarv.jpg

      Jag tycker i alla fall att skarven var snyggt gjord.

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album170/tillfixat.jpg

      Så här blev det när jag snyggat till det hela lite…

      Inget illa om killarna men ska man inte kunna förvänta sig mer av yrkesmänniskor än detta?

      #39258
      Palm
      Deltagare

        Sökte lite på forumet om Optima batterier och hittade denna tråden, batteriet i min bil hade börjat bli väldigt segt nu när de är kallt trots att jag har “servat” det med ctek laddare osv men fick aldrig upp någon bra effekt i det när jag mätte med syravikts provare och motstånd så jag gick och snegla på ett optima igår när jag jobbade så idag när de var lungt i butiken plockade jag i ett yellowtop YTR 3,7 alltså det nästa minsta gula på 48Ah men det kommer nog räcka till fint för min del. Starten var piggare med detta som stått i butiken utan laddning minst ett halvår än det gammla Global batteriet som att i innan dessutom behövde inte generatorn ladda så det skriek i remmen 🙂

        Passade som handsken i imprezan, inga korta kablar eller något :+
        http://web.telia.com/~u33207778/ftp_upload/optima.jpg

        #39260
        b20mannen
        Deltagare

          Kul att se flera som har “sett ljuset” och stoppat Optima i bilen.

          Jag kör med ett RedTop 44 Ah, och fick förlänga pluskabeln jag med.
          Passar annars perfekt.

          Rätt skönt att veta att det finns ström i batteriet även när det är riktigt kallt ute, och att batteriet är helkapslat och alltså inte dräller en massa syra i motorrummet när man är ute och svänger.

          Gillar verkligen specen på strömuttag: RedTop lämnar 720 Ampere vid -18 grader!
          Även om man ligger uppochner i ett dike och crankar. 😀

          En fördel till med RedTop är att det är riktigt snabbladdat. Suger i sig ström mycket fortare än ett vanligt bilbatteri.

          Sen är väl YellowTop det lämpligare valet om man har en förvuxen baslåda i bilen, och kanske har trimmat fram flest kilowatt ur stereon. 😉

          #39259
          Subarumicke
          Deltagare

            Och yellow top så behöver du inte förlänga kablarna 😉 om du ska ha det i fram

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.