Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26435
    Miiicke
    Deltagare

      Det är ju massa olika regler vad gäller nya bilar så man vet ju inte riktigt vad man får göra och inte…

      Får man sänka bilen? Tänker på den gratis service och nybilsgaranti man har på bilen i 3 år.

      Vilket är bäst?
      Byta fjädrar eller köpa riktiga coilovers (så man kan höja på vintern)

      Byter man det själv eller lämnar man in? (Är ganska van att meka med gamla bilar men har aldrig gett mig på nyare än 01…)

      #227267
      Timzzon
      Deltagare

        finns ju STI fjädrar så köper du sånna så borde garantin vara kvar kan ja tycka 🙂

        #227268
        Miiicke
        Deltagare

          Jaa de borde de ju 🙂

          Subarukillen på verkstan hade semester nu så ska höra med honom när han är tillbaka men han jag pratade med nu sa att de inte var någon fara att sänka bilen pga garantin iaf 🙂

          #227269
          Miiicke
          Deltagare

            De va ingen fara att sänka bilen 🙂 men frågan är om man vill ha coils så man kan ställa om för sommar och vinterbruk!!

            Men sjukt svårt att hitta några coils, vet ju inte vad som passar o står ju inte rakt ut att de passar på min…

            De enda ja går på är att min heter BL/BP på transportstyrelsen…

            Har checkat in dessa som ska passa Legacy BL9, dock 2.5 GT så vet inte om de har någon roll !?
            http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TEIN-DSS70-LUSS2-Basic-Coilovers-Subaru-Legacy-BL9-/120454308347?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ALegacy&hash=item1c0ba2e1fb

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.