Jag sitter och letar fjädrar till en WRX -05 som behöver sänkas. Finns en hel del på ebay, frågan är hur mycket man kan sänka? Just nu är den riktigt hög fram, inte så märkvärdigt bak, men behövs där också. Finns tex TEIN s-tech som sänker allt från 40 till nästan 61 mm fram och diverse bak upp till 40mm. Kolla in bilden så ser ni ungefär hur det ser ut… ser nästan ut som man kan lätt sänka 50+ fram utan att det ser för mkt ut.
Prodrive fjädrarna sänkar 3cm fram & 2cm bak och å då är det fortfarande gott om plats i hjulhusen (på STi:n iaf). Dock så pajjar du väghållningen om du sänker för mycket fram. Show or go? 😀
Tack för svaret! Hittade ett par tein h-tech som sänker 46mm fram och 19 mm bak… Det kan väl va nåt utan att man pajar väghållningen för mycket. De som JRM säljer sänker ju 50/25 så det kan ju inte vara några problem 🙂
Tänk på att mm som tillverkaren skriver sällan stämmer med verkligheten.
H&R tillexempel skriver att deras fjädrar ska sänka 50mm, vilket dom som tur är inte gör! 🙂
H&R kör jag med på GT’n, funkar jäkligt bra.
Det finns ju några stycken som har kört mycket konbana/bana med prodrivefjädrarna med goda resultat, så dom hade jag nog satsat på om jag hade en ”middleage” :+
Okej 🙂 fast H&R på modeller från 03-05 sänker nog inte mer än 35mm bak och fram. Enligt bilden så behövs den sänkas mer fram än bak så man får bort det där baktunga stuket… Det är därför jag letar fjädrar som sänker mer fram än bak. Jag uppskattar alla svar och är det någon som har lite jämförelsebilder med olika sorts fjädrar så hade det varit kalas 🙂
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.