SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning sänkningssats + krängare

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Renoir
    Deltagare

Är en säkningssats ( bara byta fjädrarna) plus nya krängare fram och bak med hårdare änd länkar nå fin kombination ?

Janne248
      Deltagare

Jag varför inte, jag körde med det på min GT MY00 (tein fjädrar, whiteline grjeor).
        Kör linkande nu på min WRX STi MY04 (prodrivefjädrar, whiteline grejor).
        Dock så har jag kombinerat med fjäderbensstag fram + bak, samt även under fram.

Gör mycket när du kör krokigavägar. Men skall du jaga sekunder på Gotland ring så finns det nog bara ett recept…. stenhårda coilovers.

Ubbe
        Deltagare

Är en säkningssats ( bara byta fjädrarna) plus nya krängare fram och bak med hårdare änd länkar nå fin kombination ?

Jag såg att du ska med till SAD, så sug på det till den 31:a. Där kommer det garanterat finnas bilar med massa olika setup’s så det är bara att tjöta med folk. E man snäll brukar man få åka med en runda också 😉

//Ubbe

Renoir
          Deltagare

Det låter vettigt det du säger Janne. Har lyckats få på fjäderbensstag fram och bak idag. Ska dit med krängaren bak så fort styvare end linksen kommit hem. Ska dock vänta med främre krängaren tills vidare, den kommer också så småningom.

Ska bli kul att träffa andra impreza ägare vid hässlo i slutet av månaden. Bara att vänta in. Tack för tipsen.

Renoir
            Deltagare

Juste såg nu att du hade även under fram som du skriver. Är det H-Brace du menar.

Är jätte sugen på en sån då en kompis köpt hem fel och ger mig den för 1500:- Ska man slå till ?

Janne248
              Deltagare

Kan nog vara ett sådant…. H-brace.. se bild:

http://www.solace.miun.se/~el302/subaru/bilder2/undrestag2.jpg

Allt som styvar upp hjälper! Så slå till, men jag monterade Fjädrar, fjäderbensstag fram+bak och detta undre stag på samma gång, så jag har svårt att säga vad som gör vad! Men bra blev det med allt iaf!

Renoir
                Deltagare

Ja precis , det är en likadan fast STI rosa färg på vännens H-Brace. Fin bild du hade där
                  Får sponsra hans misslyckade köp 🙂

Men är det sant att man behöver göra nå hjul eller framvagnsinställning efter montering av en sådan grej ? Tyckte han sa nånting om att man kanske var tvungen att göra nå liknande eller är jag ute och cyklar ?
                  Själv så tycker jag inte att de borde påverka nå större.

Janne248
                  Deltagare

Nej, ska inte behövas. Men när du monterat sänkfjädrar behöver du hjulinställning. Men för att vara på säkra sidan, köpt sänkfjädrar och montera allt på samam gång!

Renoir
                    Deltagare

Va sjysst. Då har jag det klart för mig. Tackar igen.
                      Ska in och kolla runt på din sida nu. Ha de fint

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.