Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1418
    anden__z
    Deltagare

      Håller på att letar sätt att upphäva helbilsgodkännandet så att man kan göra ny regbesiktning .
      Det enda SFRO kan tipsa om är att köpa en GL och föra över hela drivlinan till denna bil från GT:n .
      Låter som lite väl mycket jobb , plus att man måste köpa en till bil=).
      Går det inte att konvertera bilen till bakhjulsdrift på ett enkelt sätt och få det godkänt??
      Tycker detta ämne är en mörkerzon vad gäller raka svar på vad man får och inte får göra på en bil.
      Nu är det dags att få detta problem att lösas .
      En till fråga , hur kan ratten vara bytt till en utan airbag om den är helbilsgodkänd? Det enda det står i besiktningspapperna om krockudde är att en är monterad på passagerarsidan . Och det måste ju vara ett tillval , orginal ,måste det ju sitta en på förarplats då? Käns lite onödigt att bara ha airbag på passagerarsidan?=).
      Bilen i fråga är en Impreza GT från 98:a

      #44839
      Vio
      Deltagare

        Du har inte de senaste numrena av Bilsport? Man kan kalla det för “bil-ombyggnad för dummies”..

        #44831
        RXY430
        Deltagare
          #44834
          anden__z
          Deltagare

            Tack för svaren .
            Har nyss läst att regeringen har som förlag att man ska kunna konvertera sin bensinbil till etanol och göra en ny registrering som miljöbil.
            Det måste ju betyda att även helbilsgodkännandet försvinner?
            Denna lag vill dom ska träda i kraft juli 2008.
            Kan detta vara lösningen?

            #44838
            larsallan
            Deltagare

              Troligtvis inte. Dom j*vlarna har nog sett till att bilen fortfarnde är helfordonsgodkänd efter etanolkonvertering.

              Läste dock här på forumet att man kan regga om till lätt lastbil och på så sätt bli av med helfordonsgodkännandet. Vet ej hur väl det stämmer men det kan ju vara värt att kolla upp.

              Det enklaste är nog att importera från Japan. Det visar ju samtidigt åt Subaru att vi inte tolererar att dom säljer snikigare bilar åt oss här i väst.

              #44835
              anden__z
              Deltagare

                Ja säkert . skulle inte förvåna mig . Men jag ska luska vidare i detta .
                Sverige är fan fel ställe att bo på när det kommer till bilintresse.
                Ja synd bara att man lagt ner mycket pengar på en svenskköpt bil redan , annars hade man ju inte tvekat att importera.

                #44832
                Mats
                Deltagare

                  …Sverige är fan fel ställe att bo på när det kommer till bilintresse…

                  Du skall inte klaga. Sveriga hör till de bättre länderna faktiskt. Jag bor nu i Finland och här kan du inte byta fjädrar på din bil utan att ha ett tüv-certifikat eller liknande + att du måste ändringsbesikta din bil pga den nya höjden… Och det är bara början, om man säger så.

                  Så ni har det ganska bra med regelverket i Sverige.

                  Min smala lycka är att min bil numera är en flyttgodsbil och det upphäver det mesta i regelväg… 😉 }(

                  Mats
                  Type R ’99

                  #44836
                  anden__z
                  Deltagare

                    Det löser inte mitt problem med att du har det värre=).

                    #44833
                    Mats
                    Deltagare

                      Nej, det vet jag, men du skall veta hur bra ni har det!
                      Och en stor -> :*

                      Mats
                      Type R ’99

                      #44837
                      anden__z
                      Deltagare

                        Tycker vi har det förjävligt även här.

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.