› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Sätt att upphäva helbilsgodkännandet!!
- Detta ämne har 9 svar, 1,930 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 3 månader sedan av
anden__z.
-
FörfattareInlägg
-
4 januari, 2008 kl. 16:40 #1418
anden__z
DeltagareHåller på att letar sätt att upphäva helbilsgodkännandet så att man kan göra ny regbesiktning .
Det enda SFRO kan tipsa om är att köpa en GL och föra över hela drivlinan till denna bil från GT:n .
Låter som lite väl mycket jobb , plus att man måste köpa en till bil=).
Går det inte att konvertera bilen till bakhjulsdrift på ett enkelt sätt och få det godkänt??
Tycker detta ämne är en mörkerzon vad gäller raka svar på vad man får och inte får göra på en bil.
Nu är det dags att få detta problem att lösas .
En till fråga , hur kan ratten vara bytt till en utan airbag om den är helbilsgodkänd? Det enda det står i besiktningspapperna om krockudde är att en är monterad på passagerarsidan . Och det måste ju vara ett tillval , orginal ,måste det ju sitta en på förarplats då? Käns lite onödigt att bara ha airbag på passagerarsidan?=).
Bilen i fråga är en Impreza GT från 98:a4 januari, 2008 kl. 19:20 #44839Vio
DeltagareDu har inte de senaste numrena av Bilsport? Man kan kalla det för ”bil-ombyggnad för dummies”..
4 januari, 2008 kl. 19:34 #44831RXY430
DeltagareFinns en kort tråd om ungefär samma sak
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=10899&mesg_id=10899
4 januari, 2008 kl. 19:48 #44834anden__z
DeltagareTack för svaren .
Har nyss läst att regeringen har som förlag att man ska kunna konvertera sin bensinbil till etanol och göra en ny registrering som miljöbil.
Det måste ju betyda att även helbilsgodkännandet försvinner?
Denna lag vill dom ska träda i kraft juli 2008.
Kan detta vara lösningen?5 januari, 2008 kl. 18:40 #44838larsallan
DeltagareTroligtvis inte. Dom j*vlarna har nog sett till att bilen fortfarnde är helfordonsgodkänd efter etanolkonvertering.
Läste dock här på forumet att man kan regga om till lätt lastbil och på så sätt bli av med helfordonsgodkännandet. Vet ej hur väl det stämmer men det kan ju vara värt att kolla upp.
Det enklaste är nog att importera från Japan. Det visar ju samtidigt åt Subaru att vi inte tolererar att dom säljer snikigare bilar åt oss här i väst.
6 januari, 2008 kl. 16:00 #44835anden__z
DeltagareJa säkert . skulle inte förvåna mig . Men jag ska luska vidare i detta .
Sverige är fan fel ställe att bo på när det kommer till bilintresse.
Ja synd bara att man lagt ner mycket pengar på en svenskköpt bil redan , annars hade man ju inte tvekat att importera.6 januari, 2008 kl. 18:42 #44832Mats
Deltagare…Sverige är fan fel ställe att bo på när det kommer till bilintresse…
Du skall inte klaga. Sveriga hör till de bättre länderna faktiskt. Jag bor nu i Finland och här kan du inte byta fjädrar på din bil utan att ha ett tüv-certifikat eller liknande + att du måste ändringsbesikta din bil pga den nya höjden… Och det är bara början, om man säger så.
Så ni har det ganska bra med regelverket i Sverige.
Min smala lycka är att min bil numera är en flyttgodsbil och det upphäver det mesta i regelväg… 😉 }(
Mats
Type R ’996 januari, 2008 kl. 21:52 #44836anden__z
DeltagareDet löser inte mitt problem med att du har det värre=).
7 januari, 2008 kl. 05:29 #44833Mats
DeltagareNej, det vet jag, men du skall veta hur bra ni har det!
Och en stor -> :*Mats
Type R ’997 januari, 2008 kl. 21:03 #44837anden__z
DeltagareTycker vi har det förjävligt även här.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.