Är ute efter ett ”semi” r-däck, typ Ponteza RE070. Dessa är dock svåra att få tag i har jag märkt.
Vad finns det för övriga ”semi” r-däck i samma stuk som RE070? D.v.s bättre grepp än ett ”gatdäck” men slits inte riktigt lika snabbt som ett rent r-däck?
Just Potenza RE070 finns bara i 225/45/17 i Sverige vad jag har hört. 🙁 Vilket jag tycker är väldigt dumt då jag bara hört bra komentarer om detta däck. Möjligtvis att det slits något snabbare än ett ”vanligt” däck vid normal körning. Men det gör ju alla ”Semi R-däck”.
Annard ska som sagt Khumo Ecsta MX vara bra och även Dunlop SP SSR. 🙂
Kan inte kalla dessa däck du skrev ovan(good year och toyo) för Semi R-däck. Vattenavvisande och har mkt goda allmänna egenskaper i väta det håller jag med om. De däcken är egentligen vanliga prestanda däck som inte utmärker så speciellt mkt. Ett bridgestone re070 däremot har ju en liknande uppbyggnad som ett ”R”-däck.Dvs rejält hårda stommar som inte viker sig vid mkt sväng och ger en go direkt känsla vid körning. Sen är mönstret utformat på det sättet att det blir mkt gummi backen i förhållande till bredden på däcket. Rekomenderas starkt !