Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #608
    Dol
    Deltagare

      Vad gör dom på 7500 mil service på min wrx-01

      #39191
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Byte av motorolja, filter och lite allmän koll och översyn.
        En “liten” service m.a.o.

        /J

        #39198
        Niklas
        Deltagare

          Eftersom jag själv bytt olja så kanske man kan försöka övertala verkstan om att vi kvittar deras olja mot att de slänger på ny kamrem. Det borde nog gå…om jag tar med en tankbil med kaffe och 99% av aktierna i Pågens AB. 😛

          #39192
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Kamremmen landar väl på 1500 om man handlar hos ÅF….plus jobbet…det skall vara bra dyrt oljebyte om de skall kvitta det. 😉

            Du får nog ta med en 10-12 princesstårtor och en flaska finwhisky. 😀

            /J

            #39199
            Niklas
            Deltagare

              Jepp, eller kanske en stor tavla av Stoffe och hans fina rallybil som jag har stående i lägenheten i brist på plats att hänga upp mästerverket.

              Får hoppas de inte är så jävla giriga i Vinslöv… 😮 😀 😉

              #39196
              Dol
              Deltagare

                Kanon tack,olja+filter bytar man ju själv.Hade det varit kamrem hade jag nog fått lämna in Pärlan (dyrt)

                Niklas:-)

                #39200
                Niklas
                Deltagare

                  Ringde precis och snackade med Tommy & Co nere i Vinslöv. 2800kr kostar kamremmen att byta inkl arbete. En 7500kr service kostar 1200kr men eftersom jag själv bytt olja och oljefilter så är det egentligen ingenting för dem att göra på servicen mer än översyn och kolla över de övriga oljorna. Så vi sa att det kunde kosta allt från 2800-4000kr för servicen inkl kamremsbyte. Angående ACn så var de tvugna att lämna iväg bilen till deras sammarbetspartner som fixar sånt. Då måste bilen stå i några dagar hos dem. Tveksamt på om mitt hjärta klara av det. 😉

                  Skulle ringa i juni så fixar Stoffe och hans pappa bilen i juli. Schyssta grabbar där nere, men så är de ju också skåningar.

                  /A – som börjat använda ett ark papper istället för två på dass pga servicen som komma skall…

                  #39193
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    >Kanon tack,olja+filter bytar man ju själv.Hade det varit
                    >kamrem hade jag nog fått lämna in Pärlan (dyrt)
                    >
                    >Niklas:-)

                    *host*

                    Det blir dåligt med stämplar i serviceboken på det sättet…

                    /J

                    #39201
                    Niklas
                    Deltagare

                      ghoofy: Vill du att jag skall torka mig med handen eller? 😉

                      #39195
                      Mange
                      Deltagare

                        Byt rullarna när du ändå är igång.

                        /Mange

                        #39202
                        Niklas
                        Deltagare

                          Jo, det hade jag planerat faktiskt så man får nya fina sånna. De som sitter på ser allmänt sunkiga ut.

                          #39197
                          Dol
                          Deltagare

                            Jo det blir det, men jag betalar inte 1500Kr för att få en stämpel i s-boken när men kan göra dom små lika bra som en verkstad service själv. Plus att det är roligt att hålla på men bilen.Har men tex en wrx eller en Gt så tycker man det är intressant att hålla på med bilen anser jag:-)

                            #39194
                            SecretAgentMan
                            Deltagare

                              >Jo det blir det, men jag betalar inte 1500Kr för att få en
                              >stämpel i s-boken när men kan göra dom små lika bra som en
                              >verkstad service själv. Plus att det är roligt att hålla på
                              >men bilen.Har men tex en wrx eller en Gt så tycker man det är
                              >intressant att hålla på med bilen anser jag:-)

                              Du predikar till fel kille. 😉

                              /J – som högst troligen har flest timmar under bältet skruvandes med Imprezor bland vanliga dödliga.

                              #39203
                              Niklas
                              Deltagare

                                Man betalar väl verkstan för stämpeln i boken för om man mot förmodan skulle sälja bilen i framtiden? Det gör jag varjefall.

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.