Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #326
    Niklas
    Deltagare

      (Sökte men hittade ingen tråd som tar upp detta)

      Hur är det nu med garantin på våra bilar och ålder respektive milen. Jag har en MY00 som är uttagen sommaren (juni tror jag) 2000 det börjar snart närma sig 6250mil service. Tänkte göra den redan vid 5800-6000mil då de gjorde 5000mil redan vid 4300mil. När täcker garantin, är det vad som kommer först av: 5000mil? 10000mil? 3år? 5år? 10år?
      Om det är kört med garantin, vad går 6250mil service på? 5000mil är dyr, 10000mil är dyr. Men de där i mellan är väl lite mer “humana”…eller?

      // Alien – som börjar titta djupt i plånboken

      http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
      Regionsansvarig: Göteborg

      #36951
      Subbahenke
      Deltagare

        3år eller 10000mil är det som gäller. 6250 mils servicen kostade 1440kr för mig när jag gjorde den.

        Mvh Henke(Over and out)

        #36964
        Niklas
        Deltagare

          Då borde jag hinna få den med, och om jag kör riktigt mycket även 7500mil…

          …nja, nöjer mig nog med 6250mil på garantin. 😉

          http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
          Regionsansvarig: Göteborg

          #36956
          hogmark
          Deltagare

            Du har garanti 3 år eller 10.000 mil.
            Och Gratis service upp till 5.000 mil.
            Dvs. 6250milaservicen får du bekosta själv.

            /Hogis

            #36962
            modulated
            Deltagare

              Stämmer verkligen det ?

              Så det innebär alltså att jag kommer att
              få min 3750 milaservice gratis på min My99’a
              (även om det kommer att dröjja ett år innan jag
              har åkt så långt)??

              Eller blir det service som gäller ett år efter
              förra servicen (dvs i oktober) även om bilen
              inte ens har gått 3000 mil då ? Å då torde
              den bli gratis ?

              // Patrick P – fundersam och förvirrad.

              #36957
              hogmark
              Deltagare

                Oj du, läs i din servicebok… där står det.
                Kan ju vara så att den fria servicen bara gäller under de 3 första åren, precis som garantin. Men det är upp till 5.000 mil, det är jag säker på.

                /Hogis

                #36963
                modulated
                Deltagare

                  Får ta å kika på det ikväll, så det blir ordning
                  på torpet

                  // Patrick P.

                  #36958
                  skytiskapilen
                  Deltagare

                    Garantin gäller 3 år eller 10.000 mil. Alltså, kör du 10.000 mil på ett år gäller garantin 10.000 mil(ett år i detta exempel). Om bilen blir tre år innan den gått 10.000 mil är det garanti i just tre år, oavsett om bilen bara rullat 591 mil. Solklart?

                    Fri service gäller tre första ordinarie servicetillfällena, tom 3750 mao. Kanske var den också begränsad till 3 år, beroende på vilket som inträffar först, kommer inte ihåg just nu.

                    Men! Sen har subaru tre års garanti på orginalreservdelar också. Självklart är “normalt” slitage på tex slitna bromsskivor, pads mm undantaget.

                    /Andreas

                    – RE 010? You bet! –

                    #36965
                    Niklas
                    Deltagare

                      Hopp, ok, då får man ändå slå ihjäl spargrisen om nån månad. Tur vill skall till Skåne och Dalarna i Clion så jag slipper lägga massa mil på japsen.

                      Vad kostar 6250mil service då? Jag är lite intresserad av att de byter olja i hela bilen (motor, växellåda, drivknutar – eller vad allt kallas) – hur mycket kan det kosta om jag inte har olja själv?

                      http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
                      Regionsansvarig: Göteborg

                      #36960
                      Subbarist
                      Deltagare

                        Ett tips Äljen köp egna oljor så vet du vad du får i bilen, fast och andra sidan så kanske inte du kör så galet så att det kan ju kvitta 😛 bara skoja Äljen 😉

                        Subbarist javisst!

                        #36959
                        skytiskapilen
                        Deltagare

                          >Hopp, ok, då får man ändå slå ihjäl spargrisen om nån månad. Tur vill
                          >skall till Skåne och Dalarna i Clion så jag slipper lägga massa mil på
                          >japsen.
                          >
                          >Vad kostar 6250mil service då? Jag är lite intresserad av att de byter
                          >olja i hela bilen (motor, växellåda, drivknutar – eller vad allt
                          >kallas) – hur mycket kan det kosta om jag inte har olja själv?

                          Det gör dom väl vid 5000-mila servicen som du gjorde senast? 6250 är nog bara motorolja och filter*2 plus kontrollpunkter som de alltid(?) hoppar över. 1200-1700 skulle jag gissa.

                          /Andreas

                          – RE 010? You bet! –

                          #36952
                          Peter
                          Deltagare

                            Jag gjorde min 3750 mila nyss på min 99a som är uttagen runt 9903. Det gör ju bilen snart 4år, och som jag hade förstått det som var det de 3 första servicarna eller 3år, vilket som inträffade först som gällde. Så jag var beredd att dega för 3750 mila men det visade sig att Fürstenhof inte ville ha mina dollares :D:D Ingen blev gladare än jag…..

                            //PM

                            #36966
                            Niklas
                            Deltagare

                              Va? Jag byter ju själv olja och filter för sammanlagt 80kr efter 750mil. Känns inte som att man behöver lämna in bilen då ju. Fast de där två punkterna som de aldrig gör kanske kan vara bra att inte få kollade. :p

                              http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
                              Regionsansvarig: Göteborg

                              #36967
                              Niklas
                              Deltagare

                                Lär få åka iväg på service efter Svenska Rallyt, blir några mil och den kanske till och med slår över 6000 mil. Fattar inte hur den kan ha rullat så långt sedan JAPMEET, då slog den över till 5000 mil. Något är fel! 😮 🙂

                                http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!
                                Regionsansvarig: Göteborg

                                #36953
                                Subba555
                                Deltagare

                                  >Ett tips Äljen köp egna oljor så vet du vad du får i bilen,

                                  Jag kan säkert fixa fram oljor till en bra peng, Om det är någon som är intresserad?
                                  Läste nån stans att Motul 300v competition (10-40 15-50 )skulle vara att rekomendera i motorn, Castrol Syntrax för låda och bakdiff, nåt annat?

                                  /Richard

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.