Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1036
    Daniel
    Deltagare

      Vad är det för serviceintervaller på en STi -03 och vad kör ni för olja i Sti’erna?

      Mvh/Daniel

      #41944
      Wiklundh
      Deltagare

        1250mil är intervallen.
        kommer inte ihåg vad de kör med för olja, men märket är Castrol i alla fall.

        #41948
        Daniel
        Deltagare

          Är du säker på det, enligt min servicebok verkar intervallen vara var 1000’de mil å på ett serviceschema från subaru är intervallen var 1500’de mil, hmmm

          Får väl ringa subaruverkstan i stan å kolla va dom säger.

          Ang oljan, tänkte göra oljebyten mellan servicerna, är det helsyntet 10-40 olja som gäller lr ? Vet ej vad det vart i innan

          Bilen har gått 3400 mil å skall köras året runt.

          Mvh/Daniel

          #41947
          Janne248
          Deltagare

            Min STI MY04 har 1500 mil som service interval dvs 1500, 3000, 4500 osv…de tre första är gratis. Jag kör med Motul olja (som inte är gratis).

            #41949
            Daniel
            Deltagare

              E motuloljan hel lr delsyntet, vilken viskositet e de ?

              #41945
              Wiklundh
              Deltagare

                Min sti -02 har 1250mil intervall i alla fall.

                #41946
                Blocken
                Deltagare

                  Vad är det för serviceintervaller på en STi -03 och vad kör ni för olja i Sti’erna?Mvh/Daniel

                  Kolla din servicebok. 1500 milaintervall var det i min MY03. Körde på QuakerState 4×4 🙂

                  (Bytte dock var 750e mil)

                  /AB

                  Crescent Boge KokarEdition I

                  #41951
                  josefn
                  Deltagare

                    Jag byte olja första gången vid 400 mil, nästan service blir mellan 800-900 mil och självklart Motel..

                    Josef

                    #41950
                    Daniel
                    Deltagare

                      Vad är det för serviceintervaller på en STi -03 och vad kör ni för olja i Sti’erna?Mvh/Daniel

                      Kolla din servicebok. 1500 milaintervall var det i min MY03. Körde på QuakerState 4×4 :)(Bytte dock var 750e mil)/ABCrescent Boge KokarEdition I

                      De e just de, min bil är såld ny i Turkiet så de kanske inte är samma där ?

                      Första servicen var vid 1600 km ( bilen gått 1720 km )
                      Andra vid 10000 km ( bilen gått 6000 km )
                      Tredje vid 20000 km (Bilen gått 13000 km )
                      Fjärde vid 30000 km osv. ( gjord här i sverige, gått 24800 km )

                      Så det verkar vara var 1000’de mil enligt boken, de finns bara ifyllningsbara servicekort fram till 60000 km, ska man skrota bilen sen 😀

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.