Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6184
    Robban25
    Deltagare

      Har satt i en shortshift som jag köpte av Xpc, tycker dock inte att det blev så mkt skillnad. Den skulle ju reducera slaget 30%! Är det någon annan här som har en sådan? Vad tyckte isåfall ni om den?

      #77719
      Niklas
      Deltagare

        Jag testade en norrmans Impreza på Gelleråsen och tyckte att det var stor skillnad med hans shortshift, kändes mycket mer “ratt-till-datorn-växellåda” vilket var najs. Dock trodde jag inte att det fanns olika modeller av shortshift, övervägde verkligen att köpa, men nu när du säger att du knappt märker nån skillnad blir man lite osäker…

        Skillnader på olika försäljare? Var skall man köpa?

        Subaru – All we’ll drive!

        #77717
        Robban25
        Deltagare

          Det roliga är att jag knappt hunnit köra bilen med original växelspak så jag kommer ju knappt ihåg hur den känndes då. =)
          Det är säkert skillnad jämfört med original, men jag har en Civic Vti också som jag också har monterat en shortshifter på. Den är det stor skillnad på jämfört med original så jag trodde att det skulle bli lika stor skillnad på Imprezan som det blev på Civicen.
          Vad jag kan se så är den shortshiftern som jag köpte av XPC samma som sitter på Sti’n. Jämför man den med andra som finns på marknaden så tror jag nog att den är bäst.

          #77715
          OzO
          Deltagare

            På min märker jag stor skillnad på växel 2 och 4 men mindre på 1, 3 och 5 (kommer inte ihåg dess ursprung). Å andra sidan har jag totalt glömt bort hur en orginal-Impreza känns! 😉

            ________________________________________
            http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif

            “It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

            #77720
            Niklas
            Deltagare

              XPC tar 990:- för en shortshift, är det den enda / bästa modellen eller finns det fler? Har hört att det är (väldigt) enkelt att installera en “SS”, korrekt?

              Subaru – All we’ll drive!

              #77718
              Robban25
              Deltagare

                Vad jag tror så är nog deras ss bra, den ser exakt ut som Sti spaken gör.
                Inte alls svårt att byta heller. Tar typ 15min!!

                #77721
                Niklas
                Deltagare

                  Det är lustigt att allt till Subarun tar 15min att byta… Vinge, slutburk, shortshift, … 😀

                  Subaru – All we’ll drive!

                  #77722
                  Niklas
                  Deltagare

                    Så får man väl skriva upp shortshiften på önskelistan med:
                    * toning av rutor
                    * 22B galler i huven
                    * 4p-bälte
                    * shortshift

                    Kan inte låta bli att börja tänka på filmtiteln “Never ending story”… 😉

                    Subaru – All we’ll drive!

                    #77716
                    ADDE.H
                    Deltagare

                      >Det är lustigt att allt till Subarun tar 15min att byta… Vinge,
                      >slutburk, shortshift, … 😀
                      >
                      >Subaru – All we’ll drive!

                      Du ser,impreza är mer lättmekad än en volvo 240.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.