› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Shortshift??
- Detta ämne har 8 svar, 1,130 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av ADDE.H.
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2002 kl. 14:57 #6184Robban25Deltagare
Har satt i en shortshift som jag köpte av Xpc, tycker dock inte att det blev så mkt skillnad. Den skulle ju reducera slaget 30%! Är det någon annan här som har en sådan? Vad tyckte isåfall ni om den?
4 augusti, 2002 kl. 20:18 #77719NiklasDeltagareJag testade en norrmans Impreza på Gelleråsen och tyckte att det var stor skillnad med hans shortshift, kändes mycket mer ”ratt-till-datorn-växellåda” vilket var najs. Dock trodde jag inte att det fanns olika modeller av shortshift, övervägde verkligen att köpa, men nu när du säger att du knappt märker nån skillnad blir man lite osäker…
Skillnader på olika försäljare? Var skall man köpa?
Subaru – All we’ll drive!
4 augusti, 2002 kl. 21:42 #77717Robban25DeltagareDet roliga är att jag knappt hunnit köra bilen med original växelspak så jag kommer ju knappt ihåg hur den känndes då. =)
Det är säkert skillnad jämfört med original, men jag har en Civic Vti också som jag också har monterat en shortshifter på. Den är det stor skillnad på jämfört med original så jag trodde att det skulle bli lika stor skillnad på Imprezan som det blev på Civicen.
Vad jag kan se så är den shortshiftern som jag köpte av XPC samma som sitter på Sti’n. Jämför man den med andra som finns på marknaden så tror jag nog att den är bäst.5 augusti, 2002 kl. 08:32 #77715OzODeltagarePå min märker jag stor skillnad på växel 2 och 4 men mindre på 1, 3 och 5 (kommer inte ihåg dess ursprung). Å andra sidan har jag totalt glömt bort hur en orginal-Impreza känns! 😉
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”
5 augusti, 2002 kl. 08:48 #77720NiklasDeltagareXPC tar 990:- för en shortshift, är det den enda / bästa modellen eller finns det fler? Har hört att det är (väldigt) enkelt att installera en ”SS”, korrekt?
5 augusti, 2002 kl. 09:30 #77718Robban25DeltagareVad jag tror så är nog deras ss bra, den ser exakt ut som Sti spaken gör.
Inte alls svårt att byta heller. Tar typ 15min!!5 augusti, 2002 kl. 10:44 #77721NiklasDeltagareDet är lustigt att allt till Subarun tar 15min att byta… Vinge, slutburk, shortshift, … 😀
5 augusti, 2002 kl. 13:43 #77722NiklasDeltagareSå får man väl skriva upp shortshiften på önskelistan med:
* toning av rutor
* 22B galler i huven
* 4p-bälte
* shortshiftKan inte låta bli att börja tänka på filmtiteln ”Never ending story”… 😉
19 november, 2003 kl. 19:43 #77716ADDE.HDeltagare>Det är lustigt att allt till Subarun tar 15min att byta… Vinge,
>slutburk, shortshift, … 😀
>
>Subaru – All we’ll drive!Du ser,impreza är mer lättmekad än en volvo 240.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.