Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1828
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Nu har jag kört lite med den av Sellholm levererade sinterlamellen (4-puckad)…och jag har kommit fram till följande:

      Start från stillastående suger betongfundament genom sugrör…och man blir en mästare på toe/heel.

      Men…den bettar otroligt skönt, och det drar iväg som aldrig förr när 3:an åker i.

      Frågan är om man a, lär sig hantera starter – b, byter ut den mot en vassare organisk?

      Vi får se…

      /J

      Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

      #47076
      omar
      Deltagare

        Problemet e att man inte kan slira alltför mycke på sinter annars säger den upp sig snabbt,så med sinter finns bara egentligen ett sätt att släppa 🙂
        det växellådsvänliga sättet.
        Mvh Omar

        #47075
        Red
        Deltagare

          Hej..

          Jag har ca 365Nm (Trollspeed) i min MY00 och kopplingen slirar ganska mycket, trist. men därför har jag beställt en Ap-racing (Organisk) koppling a 7700 spänn, inte billigt men denna skall vara bästa. Har konsulterat ett antal personer inom rallyvärlden och de säger att sinter är inge vidare om man använder bilen till Svensson körning. En Sti koppling låg också runt 7` men med viss tvekan att svänghjulet passar rakt av… kan ge lite feedback när jag fått hem den och monterad.

          Ha det gott!

          *Red*

          #47077
          Subbarist
          Deltagare

            Samma här…
            ________________________________________________________________________________
            Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
            ——-PID——-
            ________________________________________________________________________________

            #47079
            Kvarnis
            Deltagare

              Tur att man en Grupp-N koppling inge problem med koplings slir här inte.
              Växellåds problem ska vi inte tala om … dom lär ju komma en.. dag.;):D

              /Kvarnis

              #47078
              TommyA
              Deltagare

                >Nu har jag kört lite med den av Sellholm levererade sinterlamellen
                >(4-puckad)…och jag har kommit fram till följande:
                >
                >Start från stillastående suger betongfundament genom sugrör…och man
                >blir en mästare på toe/heel.
                >
                >Men…den bettar otroligt skönt, och det drar iväg som aldrig förr när
                >3:an åker i.
                >
                >Frågan är om man a, lär sig hantera starter – b, byter ut den mot en
                >vassare organisk?
                >
                >Vi får se…
                >
                >/J
                >
                >Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                Bytte du kopplingen själv eller?
                Kan tänka mig att växellåda + fördelningslåda väger en del…

                //T

                #47074
                Dawn
                Deltagare

                  Vxl lådan lyfter jag inte gärna själv men två man klarar det utan problem. Ska riva ner min igen snart. Dags för lamell byte. 🙁

                  #47072
                  SVARTEN
                  Deltagare

                    Men den organiska från AP håller bara för 410NM vad jag hört…. Inget vidare tyvärr om man skall bygga vidare, annars en bra kompromiss.

                    /Christian

                    Medsinterochförstärkttryckplattasnartmonterad

                    #47073
                    Wiklundh
                    Deltagare

                      Gör det.
                      Väntar med spänning.
                      Jag får säkert byta koppling jag med inom en snar framtid.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.