› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Sinterlamell och standard tryckplatta…
- Detta ämne har 8 svar, 1,262 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
Wiklundh.
-
FörfattareInlägg
-
7 april, 2002 kl. 19:13 #1828
SecretAgentMan
DeltagareNu har jag kört lite med den av Sellholm levererade sinterlamellen (4-puckad)…och jag har kommit fram till följande:
Start från stillastående suger betongfundament genom sugrör…och man blir en mästare på toe/heel.
Men…den bettar otroligt skönt, och det drar iväg som aldrig förr när 3:an åker i.
Frågan är om man a, lär sig hantera starter – b, byter ut den mot en vassare organisk?
Vi får se…
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
8 april, 2002 kl. 14:21 #47076omar
DeltagareProblemet e att man inte kan slira alltför mycke på sinter annars säger den upp sig snabbt,så med sinter finns bara egentligen ett sätt att släppa 🙂
det växellådsvänliga sättet.
Mvh Omar11 april, 2002 kl. 19:30 #47075Red
DeltagareHej..
Jag har ca 365Nm (Trollspeed) i min MY00 och kopplingen slirar ganska mycket, trist. men därför har jag beställt en Ap-racing (Organisk) koppling a 7700 spänn, inte billigt men denna skall vara bästa. Har konsulterat ett antal personer inom rallyvärlden och de säger att sinter är inge vidare om man använder bilen till Svensson körning. En Sti koppling låg också runt 7` men med viss tvekan att svänghjulet passar rakt av… kan ge lite feedback när jag fått hem den och monterad.
Ha det gott!
*Red*
12 april, 2002 kl. 04:59 #47077Subbarist
DeltagareSamma här…
________________________________________________________________________________
Ingen kurva är för tvär och nästa rödljus bör lysa rött, Subbarisst javisst
——-PID——-
________________________________________________________________________________13 april, 2002 kl. 08:17 #47079Kvarnis
DeltagareTur att man en Grupp-N koppling inge problem med koplings slir här inte.
Växellåds problem ska vi inte tala om … dom lär ju komma en.. dag.;):D/Kvarnis
17 april, 2002 kl. 08:20 #47078TommyA
Deltagare>Nu har jag kört lite med den av Sellholm levererade sinterlamellen
>(4-puckad)…och jag har kommit fram till följande:
>
>Start från stillastående suger betongfundament genom sugrör…och man
>blir en mästare på toe/heel.
>
>Men…den bettar otroligt skönt, och det drar iväg som aldrig förr när
>3:an åker i.
>
>Frågan är om man a, lär sig hantera starter – b, byter ut den mot en
>vassare organisk?
>
>Vi får se…
>
>/J
>
>Subaru – The Beauty of All Wheel DriveBytte du kopplingen själv eller?
Kan tänka mig att växellåda + fördelningslåda väger en del…//T
17 april, 2002 kl. 16:55 #47074Dawn
DeltagareVxl lådan lyfter jag inte gärna själv men två man klarar det utan problem. Ska riva ner min igen snart. Dags för lamell byte. 🙁
18 november, 2003 kl. 20:32 #47072SVARTEN
DeltagareMen den organiska från AP håller bara för 410NM vad jag hört…. Inget vidare tyvärr om man skall bygga vidare, annars en bra kompromiss.
/Christian
Medsinterochförstärkttryckplattasnartmonterad
16 mars, 2004 kl. 13:07 #47073Wiklundh
DeltagareGör det.
Väntar med spänning.
Jag får säkert byta koppling jag med inom en snar framtid. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.