› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Skillnad mellan en grupp N och en GT?
- Detta ämne har 15 svar, 1,509 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Yonaz.
-
FörfattareInlägg
-
13 januari, 2006 kl. 23:02 #949
roadtip85
KeymasterTja! Jag undrar vad som är skillnaden mellan en grupp N impreza från 95 och en GT?
Jag såg nämligen den här annonsen på blocket:
http://www.blocket.se/vi/6637287.htm?ca=11_sTänkte att nån här säkert sitter inne på massa info! 🙂
//Anders
14 januari, 2006 kl. 11:51 #41414MDE
Deltagaregrupp N är klassen man tävlar i ju har inget bilnamn att göra så att säja.
om säjer så här bilen är byggd enl grupp N reglementet trimmad på ett visst sätt osv allt enl ett vissa regler.
ja bilen är en GT ombyggd till rallybil för tävlingsbruk.
/MDE
14 januari, 2006 kl. 12:15 #41410Kvarnis
Deltagareden där hade ju vi stod för övrigt på elima mässan i fjol 😀
14 januari, 2006 kl. 22:33 #41409jraberg
Deltagarenu kommer jag med lite OT kanske, men är den gatlegal?
Är det bara för att den saknar det däringa helbilsgodkännandet, som de lyckats regga om den?
Hmmm…-JR
14 januari, 2006 kl. 22:36 #41417roadtip85
Keymastergrupp N är klassen man tävlar i ju har inget bilnamn att göra så att säja.om säjer så här bilen är byggd enl grupp N reglementet trimmad på ett visst sätt osv allt enl ett vissa regler.ja bilen är en GT ombyggd till rallybil för tävlingsbruk./MDE
Jo, det vet jag att grupp N är en rallyklass.
Men jag tänkte mer på om dom är trimmade, väghållning och bromsar mm… Det kanske är olika på varje bil, men jag tänkte om det fanns några regler förutom bur.Vad har har för mig så ska väl grupp N representera bilarna i orginalutförande typ?
//Anders
14 januari, 2006 kl. 23:01 #41411Grusdraparn
Deltagarenu kommer jag med lite OT kanske, men är den gatlegal?Är det bara för att den saknar det däringa helbilsgodkännandet, som de lyckats regga om den?Hmmm…-JR
Den är fortfarande reggad som rallybil, sökte på http://www.vv.se reg-nummer ECZ661, i annonsen står det ECZ601 men det är en vit volvo-lastbil så tryckfelsnisse har väl varit framme.
Alltså ej gatlegal.
/K
14 januari, 2006 kl. 23:22 #41415MDE
Deltagaregrupp N är klassen man tävlar i ju har inget bilnamn att göra så att säja.om säjer så här bilen är byggd enl grupp N reglementet trimmad på ett visst sätt osv allt enl ett vissa regler.ja bilen är en GT ombyggd till rallybil för tävlingsbruk./MDE
Jo, det vet jag att grupp N är en rallyklass.Men jag tänkte mer på om dom är trimmade, väghållning och bromsar mm… Det kanske är olika på varje bil, men jag tänkte om det fanns några regler förutom bur.Vad har har för mig så ska väl grupp N representera bilarna i orginalutförande typ?//Anders
Hej!
reglerna gäller alla därimot så fabrikat på tex stötdämpare m.m skilja.ja man får trimma i grupp N som dom flesta rallyklasser
när det gäller säkerheten gäller en viss typ av bur bälten stol osv
som är godkända.och när du skriver i orginalutförande så ja på utsidan ser ganska lika som innan man byggd om och även det styrs av reglementet
/MDE
Obs!bilen är väl en rallybil alltså för tävling inte för åka till jobbet med 😉
15 januari, 2006 kl. 19:18 #41418roadtip85
Keymasternu kommer jag med lite OT kanske, men är den gatlegal?Är det bara för att den saknar det däringa helbilsgodkännandet, som de lyckats regga om den?Hmmm…-JR
Den är fortfarande reggad som rallybil, sökte på http://www.vv.se reg-nummer ECZ661, i annonsen står det ECZ601 men det är en vit volvo-lastbil så tryckfelsnisse har väl varit framme.Alltså ej gatlegal./K
Som jag tolkade det som stod på vv hemsida så har den varit rallybil. Den är ju gonkänd vid besiktning och sånt.
jag har skickat ett mail till dom som säljer den, så jag hoppas man får svar i veckan!:-)//Anders
15 januari, 2006 kl. 19:47 #41412Grusdraparn
DeltagareKopierade detta från vägverket. Så vitt jag kan se så är det fortfarande en Wallybil, å wallybilar besiktigas ju de också.
Regnr: ECZ661
Färg: BLÅFabrikat: SUBARU IMPREZA
Årsmodell: 1995
Fordonsslag: PBChassinummer: GC8028139
Upplysningar:
Ägare/Brukare
Namn: C.A. CEGERBLADS BILAKTIEBOLAG
Adress: SKEBOVÄGEN 47-49
Postnr: 763 93
Förvärvsdatum: 2003-03-27Ort: SKEBOBRUK
Försäkringsuppgifter
Försäkringsbolag: Trygg-Hansa
Försäkringsdatum: 2003-03-27
Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2005-09-06)
Antal ägare: 2
Datum för första reg.: 1997-04-18
Producentansvarig:I trafik första gång: 2000-01-03
Yrkesmässig trafik: [font color=red]RALLYBIL,Fordonet tillverkat:
Direktimport: JaUtredning: Nej
Tillfällig registrering: NejBesiktningsuppgifter
Besiktning senast: 9999-99-99
Senast godkända besiktning: 2003-03-24
Föreläggande: Nej
Körförbud: NejVägmätarställning, km: 13928
Skatteuppgifter
Skattepliktigt: Ja
Brukandeförbud: NejÅrsskatt, kr: 1635
Debitering vid påställning, kr: 545
Debiterad fordonsskatt, kr: 0Kreditering vid avställning, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0Huvuduppbördsmånad: april
Förfallen skatt/avgift, kr: 0Skrotningspremie, kr: 700
Vägavgift
Vägavgift (kr/år): 0
Betald till och med:Tekniska data
Effekt kW: 155
Antal passagerare: 1Max släpvagnsvikt: 1600
Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1350
Max lastvikt: 400
Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:
Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 195/65R15Kaross: Täckt
Drivmedel: BENSIN
Alt. Drivmedel:T31P MILJÖKLASS 3. KRAVTILLHÖRIGHET L1
AVGASKONTROLLSPECIFIKATION A253/94
T71Y [font color=red]RALLYBIL GRUPP N .FORDONET GODKÄNT MED STÖD AV 42 KAP 1-36 PAR
I VÄGVERKETS FÖRESKRIFTER (VVFS 2003:22) OM BILAR SAMT SLÄP- OCH
EFTERFORDON SOM DRAS AV BILAR. [font color=red]VILLKOR OCH BEGRÄNSNINGAR FÖR
FORDONETS BRUKANDE PÅ VÄG FINNS I OVAN NÄMNDA FÖRESKRIFT./K
15 januari, 2006 kl. 21:40 #41419roadtip85
KeymasterOkej, jag missa det där sista…
Fan, det hade varit grymt att glida omkring med den på gatorna! :915 januari, 2006 kl. 22:22 #41416MDE
DeltagareOkej, jag missa det där sista…Fan, det hade varit grymt att glida omkring med den på gatorna! :9
har jag försökt förklara hela tiden att det är EN TÄVLINGSBIL inte gatbil. kul att det lossnade 😉
/MDE
15 januari, 2006 kl. 22:47 #41420roadtip85
KeymasterOkej, jag missa det där sista…Fan, det hade varit grymt att glida omkring med den på gatorna! :9
har jag försökt förklara hela tiden att det är EN TÄVLINGSBIL inte gatbil. kul att det lossnade 😉 /MDE
jaja, men du skrev faktiskt att den ”väl är” en tävlingsbil. Trodde du skrev det lite som en motfråga…
16 januari, 2006 kl. 05:57 #41407OzO
DeltagareAndra inlägget: ”ja bilen är en GT ombyggd till rallybil för tävlingsbruk.”
Klart o tydligt tycker jag. Tävlingsbil it is! 🙂
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::16 januari, 2006 kl. 20:36 #41408Blocken
Deltagareden där hade ju vi stod för övrigt på elima mässan i fjol 😀
Sant de’!
🙂
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Bloxbilder/DSC_2071_copy.jpg
/Blocken
17 januari, 2006 kl. 00:40 #41421specialized
DeltagareElvis is alive and still rockín 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.