Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6240
    Vigge
    Deltagare

      Tjena!!
      Har tänkt att inhandla en Impreza GT. Har inte så jätte mycket kunskap av olika årsmodeller. Så jag hoppas att någon kan hjälpa mig lite att öka mitt kunskapsförråd.
      Så vad är det för skillnad på på årsmodellerna -97, -98, -99 resp -00.

      Mvh Victor

      #78075
      Janne248
      Deltagare

        Om jag förstår rätt så är det så här:

        1997: 211hk, Gammla inredningen, Stötfångare med 3 “gälar” fram, liten vinge,

        1998: 211hk, Nya inredningen, Stötfångare med 3 “gälar” fram, liten vinge,

        1999: 218hk, Nya inredningen, Stötfångare med 2 “gälar” fram, större vinge, lyktor med klart glas

        2000: 218hk, Nya inredningen, Stötfångare med 2 “gälar” fram, större vinge, färgkodade speglar och dörrhandtag, värme i sätena, lyktor med klart glas

        Finns säkert mer också…..har hört att Turbon visst skall vara av en annan model (större) på 1998 å äldre.

        /Janne

        #78079
        Vigge
        Deltagare

          Tackar!
          Nu är det bara att börja leta efter bilar då!
          Få se vad det blir!
          Mvh Victor

          #78077
          Lasse
          Deltagare

            Kan väl tilläggas att MY00 har steglös intervall på torkarna också. En liten, men ack så viktig detalj. 🙂

            #78078
            Mange
            Deltagare

              Hur mycket skiljer MY99 inredning mot MY00??

              /Mange

              #78076
              Janne248
              Deltagare

                >Hur mycket skiljer MY99 inredning mot MY00??
                >

                Inte något alls. (Förutom knappar för värmesitssar och mottagare för fjärrstyrt C-lås)

                /Janne

                #78074
                ExOrdis
                Deltagare

                  LAST EDITED ON Sep-22-02 AT 09:28PM (GMT)
                  >Om jag förstår rätt så är det så här:
                  >
                  >1997: 211hk, Gammla inredningen (Snyggare!), Stötfångare med 3 “gälar” fram, liten
                  >vinge,
                  >
                  >1998: 211hk, Nya inredningen (Plastigare), Stötfångare med 3 “gälar” fram, liten
                  >vinge,
                  >
                  >1999: 218hk, Nya inredningen, Stötfångare med 2 “gälar” fram, större
                  >vinge, lyktor med klart glas, 4-kolvs STi bromsOK och större bromsskivor fram.
                  >
                  >2000: 218hk, Nya inredningen, Stötfångare med 2 “gälar” fram, större
                  >vinge, färgkodade speglar och dörrhandtag, värme i sätena, lyktor med
                  >klart glas, Fjärrstyrt C-lås, 4-kolvs STi bromsOK och större bromsskivor fram.
                  >
                  >Turbon är modell (större) på 1996 å äldre, som dessutom har alu-huv.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.