- Detta ämne har 12 svar, 1,382 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 7 månader sedan av WingsWest.
-
FörfattareInlägg
-
23 april, 2006 kl. 18:25 #1017HulkenDeltagare
Undrade som sagt vad det är för skillnad på en europeisk och en amerkiansk STI -04 förutom att deras motor är en 2,5 liters? Ser den nå annorlunda ut inuti t.ex? Är det nå andra bromsar?
Är lite sugen på den här! :9
http://www.blocket.se/vi/7813595.htm?ca=6_s
Vad tror ni?
/Magnus
24 april, 2006 kl. 08:01 #41879BodyshotDeltagareJag vågar inte uttala mig, men motorvolymen är nog den största skillanden, han skrev ju själv i annonsen att stolar och bromsar är samma som här.. Lycka Till! // Bodyshot
25 april, 2006 kl. 08:13 #41880josefnDeltagareJag säger så här,dom går mycket bättre..Jag har en 2005, det är ett större block och en mycket kraftigare turbo på den, den svenska och europa versionen kom med en IHI VF34(tror jag) men dom här kommer men den IHI VF39 en kraftigare turbo.
2004-2005 i den modellen gjordes ändast i usa för deras marknad då och ingen annanstans.
Bilen går väldigt bra och du kommer inte bli missnöjd ifall du skulle köpa den..Josef
25 april, 2006 kl. 09:34 #41874HulkenDeltagareOkay…..får de hur jag gör! Det finns ju ingen garanti kvar på den heller. Den försvann ju när bilen flyttade till ett annat land! Tack för svaren…;-)
25 april, 2006 kl. 16:14 #41876pannanDeltagarehttp://www.airpowersystems.com.au/us_spec/subaru/sti/pistons/pistons.htm
The 2004 model US Specification STI is a unique model in many ways. Just some of those already identified are as follows:
Side feed 480 cc injectors (350 flywheel horsepower at 11.0:1 A/F ration, 100% duty cycle). This is in stark contrast to the International Specification vehicle with its 565 cc top feed units.
Although it does not appear at first sight to be so, the turbocharger’s physical configuration is unique. APS is currently investigating upgrading the stock component with the SR Series range of ball bearing turbochargers.
Most of the VF Series turbochargers are airflow limited to approximately 350 flywheel horsepower. In an optimum configuration, the VF 39 fitted to the US Spec STI will support approximately 370 horsepower.
The stock ECU’s operating software and loom hardware are unlike any other late model WRX.
As is quite well known, the throttle butterfly is drive by wire.
STI pistons are typically forged, however the US specification pistons are cast. Click here for pictorial comparison.Tål att jämföras
mvh
J25 april, 2006 kl. 20:01 #41875HulkenDeltagareDet betyder alltså att på en amerikansk STI så är spridarna mindre och kolvarna är gjutna, medans turbon är större? Om så är fallet så är ju inte den amerikanska modellen lika driftsäker i motorn som den europeiska modellen?
25 april, 2006 kl. 20:19 #41873ManorDeltagareDet betyder alltså att på en amerikansk STI så är spridarna mindre och kolvarna är gjutna, medans turbon är större? Om så är fallet så är ju inte den amerikanska modellen lika driftsäker i motorn som den europeiska modellen?
Jag gjorde samma tolkning…det verkar bakvänt på något sätt :o.
mvh Mats N
25 april, 2006 kl. 21:53 #41877pannanDeltagareSade detta förra året när folk började sukta efter en US STI.
26 april, 2006 kl. 06:21 #41872SecretAgentManDeltagare…jag tycker det där ser ut som ett riktigt kap jag..
/J
26 april, 2006 kl. 17:49 #41881josefnDeltagarenej jag har för mig att spridarna i min bil är på 565-566cc i US versionen..Jag äger en och jag är J***a nöjd med den och ännu mer efter den varit inne hos grabbarna på JRM..väntar på att rototest i rönninge ska sätta ihop en rullande bänk för 4-hjulsdrift, väntar samtal från dom…
Josefn
26 april, 2006 kl. 20:59 #41878pannanDeltagarenej jag har för mig att spridarna i min bil är på 565-566cc i US versionen..Jag äger en och jag är J***a nöjd med den och ännu mer efter den varit inne hos grabbarna på JRM..väntar på att rototest i rönninge ska sätta ihop en rullande bänk för 4-hjulsdrift, väntar samtal från dom…Josefn
Klart den går bra 😉 nu menade vi mer att motorn är lite snålad när det gäller material. Sedan har det diskuterats både på Nasioc och Scoobynet vilken av bilarna som är hållbarast vid trim.
Jag tror att 2.5 litaren är strået vassare men vissa subarister säger motsatsen.
26 april, 2006 kl. 23:52 #41882josefnDeltagareEnda sättet att få reda på sånt blir väl att fråga subaru usa själva. För jag tror alla byggar upp olika uppfattningar om bilarna, beroende på vilken dom ägt eller äger..
Josef
20 september, 2006 kl. 09:52 #41883WingsWestDeltagareOm det är bilen från Västerbotten som va ute på blocket så är jag polare med ägaren (kan inte se annonsen då den är borttagen)
bilen är riktigt J*VLA fin kan jag garantera, går riktigt bra! som en gocart och allt med bilen är riktigt seriöst gjort så inge ihopsläng.. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.