Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1322
    Turbolag
    Deltagare

      Finns det några skillnader mellan GT -98 och GT -00?

      Någonting som säger att man borde lägga 30-40 000 till på en -00 istället för en -98?

      mvh/Joakim

      #44291
      Vio
      Deltagare

        Är väl iaf åtta pållar mer i 00:an? Och så får du ju en nyare bil, som antagligen gått lite mindre också?
        Jag köpte en 99:a istället för en 98:a..
        Hittade en som var billig pga rost i skärmkanterna, men det blir billigare att fixa rosten på en firma, än vad det är att köpa en utan rost.. 😉

        #44288
        FeA
        Deltagare

          Det är faktiskt rätt mycket som skiljer dom årsmodellerna åt, bl.a:

          Effekten, 211 vs. 218hk.
          En del grejjer på(i?) motorn. Vet inte exakt, men 98an går t.ex inte att ecutekmappa.
          Inredningen skiljer en del.
          Annan front.
          Stolvärme.
          Lackade speglar och handtag.
          Fälgar.
          Vingen.
          +mer som jag inte kommer på just nu… :+

          Har du pengarna till en OOa så tycker jag absolut att du ska slå till på en sån. Det är förmodligen den årsmodellen som kommer att minska minst i värde med tanke på att det är den sista årsmodellen av “urimprezan”:-)

          #44290
          Turbolag
          Deltagare

            Tack! Jag har bestämt mej. Det blir utan tvekan en 00a, det verkar vara värt den extra högen pengar.

            /mvh

            #44289
            tendency
            Deltagare

              Som nämnt, så är det mycket som uppdaterades fr.o.m. 1999 års modell. Även bromsarna uppgraderades med större skivor och ok fram, samt ventilerat bak.

              Så du gör rätt som väljer en 00’a (eller en 99’a – för det skiljer knappt ngt dem emellan, de är exakt likadana – förutom några lackerade detaljer och växelspaksknopp.)

              Impreza GT sedan 1999

              #44287
              Palm
              Deltagare

                Som nämnt, så är det mycket som uppdaterades fr.o.m. 1999 års modell. Även bromsarna uppgraderades med större skivor och ok fram, samt ventilerat bak.Så du gör rätt som väljer en 00’a (eller en 99’a – för det skiljer knappt ngt dem emellan, de är exakt likadana – förutom några lackerade detaljer och växelspaksknopp.)Impreza GT sedan 1999

                Förutom ovanstående så skiljer det att du har justerbar intervall på torkarna samt elvärme i framstolarna, bra att ha på vintern men som sagt inga större skillnader på 99 & 00. Stolsvärmen fanns som tillval tidigare år men tror inte så många bilar har det för min ÅF sa att de tydligan var rätt dyrt.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.