Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6254
    LegacyLarsa
    Keymaster

      Nu har man fått en fet bula av någon tjänstehjon i(troligtvis) en saab 95 kombi, bucklan är på bakskärmen och är straxt neranför brytningen (straxt efter mitten på hjulhuset) och är 3-5mm djup 🙁 , går det att fixa? ska det knackas ut eller är vacum bäst? vill in i det längsta undvika omlack..

      (om jag hypotetiskt sett skulle få tag på personen ifråga, så skulle jag endera försöka stämma skiten ur honom eller demolera hans bil med en catepillar hjullastare 😉 ) //fick lov att skriva av mig//

      /Larsa

      #78171
      Lelle
      Deltagare

        :'(:'(:'(:'(

        Jag blir sååå lack när jag hör det där…
        Det har faktiskt gått så långt att jag gör som halva Stockholms innerstad med bil gör: ställer bilen ca 2m ifrån den andre, skiter följdaktligen att en p-plats till i stan försvinner, men slipper i gengäld tråkiga blessyrer på bilen.
        Folk borde öva på att parkera…..

        Lider med dig…

        MrCap ombuden brukar “massera” ut bucklorna…hör med dem!

        Mvh
        Lelle

        #78170
        modulated
        Deltagare

          Klart irriterande när sånt händer, lider med dig.
          Fick min högra sidoblinkers bortsliten inatt x(, de snodde den
          inte ens utan bara rykte bort den. Funderar på att sätta
          mig med ett gevär inatt och kolla om de kommer tillbaka.

          // Patrick P – måttligt glad över tilltaget.

          #78169
          christopher
          Deltagare

            fraSSe

            Inget roligt att höra.:(
            Fick en fin bula i sommras och killarna som skulle “massera” ut den sa att Imprezans plåt var som en kaffe burk och min bula hadde inte rätta formen för att fixas.
            Så nu parkerar jag aldrig bilen på en parkering.
            I garage med larm och kamera och snart GSM sökning från larmet 😉
            /
            fraSSe

            #78167
            SecretAgentMan
            Deltagare

              OI!!!

              Jag åker förmånsbil…som nästan är en tjänstebil (nåja, jag får pynta allt i alla fall) – inga skottpengar här inte.

              😀

              Surt med parkeringsgrejer…jag kom ut en tidig vårdag glad i hågen och upptäcker att någon använt min högra skärmkant back för att gnugga av lite röd färg från den egna bilen – med en jättefin bula på Silverpilen som följd.

              x(

              /J

              Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

              Banträffsansvarig SSI

              12,726 @ 177,17 😀

              #78173
              Niklas
              Deltagare

                x(

                Subaru – All we’ll drive!

                #78172
                Lelle
                Deltagare

                  Hurru Alien….

                  Räkna till 100….känns nästan bra sen;-)

                  Hare

                  Lelle:D:D

                  #78168
                  Manor
                  Deltagare

                    Tjenare Larsa !

                    Jag fick in en norsk cyklist i framskärmen, när bilen stod parkerad. Bucklan var stor som en större knytnäve, men lacken var helt oskadad. Jag fick bucklan “utmasserad” av ett riktigt proffs som under 1,5 timme med en konstnärs skicklighet nästan helt trollade bort skadan. Jag är oerhört imponerad av resultatet, och det kostade mig……625:- och detta vitt mot faktura. Utan att ha sett din skada så är mitt tips att kontrollera hos din lokale “massör”.

                    Nu har jag dock 2-3 mindre/små bucklor i den andra framskärmen som jag till min fasa upptäckte efter ett verkstadsbesök. Dessa syns dock (nästan) bara i en viss vinkel och ljus, men det kanske blir till att “massera” igen.

                    mvh Mats N

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.