SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Skrammel från vänster bakdörr

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Någon som haft skrammel från vänster bakdörr och lyckats åtgärda det?

Åkte bak till träffen i söndags och upptäckte då att oljudet jag hört ett tag verkar komma från dörren på vänster sida. Håller man i handtaget (på insidan) så tystnar ljudet.

Frågan är om det är värt att ta av insidan på dörren och leta fel eller om man helt enkelt skall växla ner och köra på högre rpm istället! 🙂

MickeM
      Deltagare
        Strat
        Deltagare

Ah, jag ser felet. Verkar vara Max som är boven:

http://www.claeswikdahl.com/images/bakdorrFel.jpg

Grusdraparn
          Deltagare

asg* 😀 😀

/K

tendency
            Deltagare

Hahahaha! 😀 Extra kul blev det för att jag inte förstog/upptäckte förren vid tredje titten.. *nyvaken*

Vi får tacka MickeM för bortmontagebilden. Verkar vara rätt vanligt att just Vä bakdörr vibrationsknirrar? Jag hade det på kombin och har det i sedanen. Iofs överröstas knirret av avgassystemet i sedanen 🙂

Impreza GT SEDAN -99
              Impreza GT KOMBI -99 Såld!
              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi820

Yonaz
              Deltagare

Ah, jag ser felet. Verkar vara Max som är boven

😀 – vilka lirare de däringa dataspels pöjka 😀

MickeM
                Deltagare

Ah, jag ser felet. Verkar vara Max som är boven:http://www.claeswikdahl.com/images/bakdorrFel.jpg

HUR fick du tag i originalbilden???
                  Sååå som jag har suttit o redigerat i paint för att få bort skallran. 😀
                  Jag som skaffade Blitz för att slippa problemet… tsss…

STIred
                  Deltagare

Tog ett par sekunder innan jag kopplade, tänkte vad fan har han lagt den där för 😀 😀
                    Riktigt bra gjort 🙂

Niklas
                    Deltagare

Lustiga ni är. 🙂

Vad är det som brukar skramla då eller det kan vara olika saker från bil till bil? Ser inte ut att vara några direkta lösa delar så det känns som det är en skruv som inte sitter spänt.

/N – som länge varit sugen på att ta bort all inredning och köra med 74F blå plåt på insidan av bilen också! }(

MickeM
                      Deltagare

Testa köra med dörren slät. Skramlar det då också så kan det inte
                        vara svårt hitta felet. Nåt synligt som är löst eller så ligger nåt
                        nere inne i dörren. Annars kanske det inte är dörren som skramlar?

Min dörr har inte skramlat, jag bara skruvade sönder den ändå.

Å andra sidan kanske det är kabeln till elhissknappen som slår mot
                        någonstans? Det är ju den enda som hänger lös.

Niklas
                        Deltagare

Som sagt, när jag höll ett stadigt tag om handtaget på insidan (där knappen till fönsterhissen sitter) så blev det tyst. Får se om jag hittar något, tack för instruktionerna!

Sen skramlar mätarna, takluckan och något bak på hatthyllan också. Men varje ljudkälla man kan bli kvitt är ju gött. 🙂

MickeM
                          Deltagare

Är helt klart mycket härligt att köra en bil som inte gnisslar,
                            skramlar, ”skallrar”, klickar, knastrar, skorrar, tjuter osv…

Jag ägnade 3h på min förra bil (Camaro) åt att leta lösa delar. Och
                            det var helt sjukt skönt att sedan köra den bilen till skillnad mot
                            förr. Allt var ju löst före! 😀

Imprezan är tyst som en filbunke, förutom vägljud, dämpat Blitz,
                            vindljud samt motorljud. Helt klart välanvända timmar att tysta ner
                            bilen. Rekommenderas varmt. Man tappar bara koncentrationen då det
                            t.ex. klonkar till i handskfacket pga däcktryckstestaren hasat från
                            ena sidan till andra… eller nåt…

Niklas
                            Deltagare

Då skulle du se mitt bagageutrymme! 😮

MickeM
                              Deltagare

Då skulle du se mitt bagageutrymme! 😮

Åh, där ser man! Som mitt alltså: 🙂
                                (och nu ser jag ju att den där jädra kontakten hänger ner, ajaj…)

http://home.aland.net/mickem/pics/imprezabagage.jpg

Niklas
                                Deltagare

Aaah, är det så bagageutrymmet ser ut. Har inte sett det på länge.

* Ljusramp
                                  * Stor verktygslåda
                                  * Två dunkar spolarvätska
                                  * Två kassar med junk
                                  * Två filtar
                                  * En hink med tvättprylar
                                  * En massa annat

GeMigEttGarage.nu 😛

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.