SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Skrammel från vänster bakdörr

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
  • Författare
    biloper
    Deltagare

Som sagt, när jag höll ett stadigt tag om handtaget på insidan (där knappen till fönsterhissen sitter) så blev det tyst. Får se om jag hittar något, tack för instruktionerna!Sen skramlar mätarna, takluckan och något bak på hatthyllan också. Men varje ljudkälla man kan bli kvitt är ju gött. 🙂

Äh… det är ju en rallybil, du har ju alla dekaler jhu… så det e klart det ska skramla, ta ur alla mattor, onödig inredning och sånt och sätt i en bur för ännu bättre effekt !

Grusdraparn
      Deltagare

Någon som haft skrammel från vänster bakdörr och lyckats åtgärda det?Åkte bak till träffen i söndags och upptäckte då att oljudet jag hört ett tag verkar komma från dörren på vänster sida. Håller man i handtaget (på insidan) så tystnar ljudet.Frågan är om det är värt att ta av insidan på dörren och leta fel eller om man helt enkelt skall växla ner och köra på högre rpm istället! 🙂

Köp sådana bakdörrar som jag har, de är garanterat skrammelfria :+

Det är ju busenkelt att plocka bort dörrsidan och felsöka, iaf fram. Hör med MatsN om hjälp, han gör ju inte annat än att meka nu för tiden 😉

/K

Manor
        Deltagare

…dörrsidor är mitt mellannamn numera. Jag är en j-kel att plocka bort dem fram åtminstone :D.

mvh Mats N

Visar 3 inlägg - 16 till 18 (av 18 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.