› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Skyline motor & drivlina i GT-99.
- Detta ämne har 15 svar, 1,400 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 1 månad sedan av
MariaimprezaGT.
-
FörfattareInlägg
-
5 maj, 2009 kl. 18:58 #4404
kim
Deltagare*hukar mig för flygande föremål*
ja som rubriken lyder har jag funderat lite på att trycka in en skyline alt M3 motor i min gt. men klurar över bla viktfördelningen och platsen.
har hittat ett intressant projekt. något sånt jag tänkt mig men näst intill org. http://www.japperformanceparts.co.uk/projectcar2.asp
tanken är ju att den ska bli amatörbyggt/ombyggt fordon.
någon som har några bra länkar eller tips?
tackar och bockar i förhand.
5 maj, 2009 kl. 20:52 #65281.zip
DeltagareSkyline motorn är en rolig motor, helst om man vill kräma fram lite mer hk 🙂
Men jag blev riktigt förvånad att dom hade fått plats med en R33 motor 😮
Men har tid/pengar/intresse/tålamod så går allt.//.zip
6 maj, 2009 kl. 10:28 #65276MariaimprezaGT
DeltagareSkyline motorn är en rolig motor, helst om man vill kräma fram lite mer hk :)Men jag blev riktigt förvånad att dom hade fått plats med en R33 motor 😮 Men har tid/pengar/intresse/tålamod så går allt.//.zip
Precis…. finns en anledning till att huven är så jävla stor… 😉
Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!
Mobil: 0763-498601
Mail: maria@wroom.org6 maj, 2009 kl. 14:40 #65282kim
DeltagareSkyline motorn är en rolig motor, helst om man vill kräma fram lite mer hk :)Men jag blev riktigt förvånad att dom hade fått plats med en R33 motor 😮 Men har tid/pengar/intresse/tålamod så går allt.//.zip
Precis…. finns en anledning till att huven är så jävla stor… ;)Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org
jo tack…tid/pengar/intresse/tålamod är receptet på det mesta. men oftast rinner ju tålamodet ut innan intresset.
har själv svårt att fatta att motorn gick in..men dom döljer säkert något som gick käpprätt åt h&%!¤!# 🙂
6 maj, 2009 kl. 17:48 #65277MariaimprezaGT
Precis…. finns en anledning till att huven är så jävla stor… ;)Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org
jo tack…tid/pengar/intresse/tålamod är receptet på det mesta. men oftast rinner ju tålamodet ut innan intresset.har själv svårt att fatta att motorn gick in..men dom döljer säkert något som gick käpprätt åt h&%!¤!# 🙂
Funderar på att sälja hela min skyline 🙂 kanske den lättaste lösningen för din del 😉
Mail: maria@wroom.org6 maj, 2009 kl. 19:29 #65283kim
jo tack…tid/pengar/intresse/tålamod är receptet på det mesta. men oftast rinner ju tålamodet ut innan intresset.har själv svårt att fatta att motorn gick in..men dom döljer säkert något som gick käpprätt åt h&%!¤!# 🙂
Funderar på att sälja hela min skyline 🙂 kanske den lättaste lösningen för din del ;)Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org
helt klart den lättaste lösningen.. men den väger ju för mkt tyvär.
sen ser jag det hela som ett projekt att lära mig en hel del om. 🙂6 maj, 2009 kl. 20:20 #65278MariaimprezaGT
Funderar på att sälja hela min skyline 🙂 kanske den lättaste lösningen för din del ;)Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org
helt klart den lättaste lösningen.. men den väger ju för mkt tyvär.sen ser jag det hela som ett projekt att lära mig en hel del om. 🙂
Bahh!! 30 kg mer än en GT! Bättre å banta å köra med halvtank 😉
Mail: maria@wroom.org7 maj, 2009 kl. 16:38 #65284kim
helt klart den lättaste lösningen.. men den väger ju för mkt tyvär.sen ser jag det hela som ett projekt att lära mig en hel del om. 🙂
Bahh!! 30 kg mer än en GT! Bättre å banta å köra med halvtank ;)Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org
visst känner du för att byta jämt av mot en GT som gått ca 18 000 med lite rost så är det okej för mig =) hade tänkt mig att banta GT:n en hel del med kolfiber å slänga ur allt onödigt som stereo och lullull.
7 maj, 2009 kl. 16:49 #65273Grusdraparn
DeltagareHur mycket mer väger en R33-drivlina jämfört med GT’ns?
/K7 maj, 2009 kl. 17:49 #65275specialized
DeltagareR-32, R-33 och R-34 finns i flera utföranden, där det bara är GT-R`n som är 4-wd.
GTS Och GTT är bara RWD. Marias är en GTT har jag för mig .Dessa är förmodligen inte lika tunga som GT-R´n, som jag har för mig väger in på 1600-1700 kg.
Vilket räcker för att ha som bojsänke till en mindre atlantångare 😉R-35 :an är väl lika tung, men den har väl mer elektroniska hjälpmedel för att kompensera övervikten , kanske därför den spöar en Porsche GT2:a på ringen 🙂
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg7 maj, 2009 kl. 20:20 #65285kim
DeltagareHur mycket mer väger en R33-drivlina jämfört med GT’ns?/K
GTS eller GTR?
har för mig att GT`ns väger lite mer än GTS eftersom den är 4×4..7 maj, 2009 kl. 20:29 #65286kim
DeltagareR-32, R-33 och R-34 finns i flera utföranden, där det bara är GT-R`n som är 4-wd.GTS Och GTT är bara RWD. Marias är en GTT har jag för mig .Dessa är förmodligen inte lika tunga som GT-R´n, som jag har för mig väger in på 1600-1700 kg.Vilket räcker för att ha som bojsänke till en mindre atlantångare ;)R-35 :an är väl lika tung, men den har väl mer elektroniska hjälpmedel för att kompensera övervikten , kanske därför den spöar en Porsche GT2:a på ringen :)_____________________________________ http://www.garaget.org/?car=18857http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947———————————-Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg
har du en R-32 GTR kan du ju köra RWD bara du drar ur en säkring har jag för mig. endel har en speciell knapp.
Maria har en GTS. GTT döptes R-34:an som är RWD.
Jo GTR är ju inte direkt kända för att väga lite..men det är ju väldigt lätt att skrämma upp en R-34 GTR till 450-500 hk utan större ingrepp. men jag tycker att 1600 kg är lite väl mkt för en sport bil..blir ju en hel del att hantera när det släpper;)7 maj, 2009 kl. 21:45 #65279MariaimprezaGT
GTS eller GTR?har för mig att GT`ns väger lite mer än GTS eftersom den är 4×4..
ja, rimligtvis… men en GTRs drivlina måste väga mer än imprezans då de är större doningar.. växellådan är betydligt större tex. Skyline drivlinor håller ju för en jävla massa effekt, speciellt om man jämför med impreza GT.
Som svar på frågan längre upp i tråden, nej, en långmilare GT har jag/vi redan 😉
Mail: maria@wroom.org8 maj, 2009 kl. 06:54 #65274Adam K
DeltagareMaria,
Hur får du din GTS till att väga 1400 kg?9 maj, 2009 kl. 08:56 #65287kim
GTS eller GTR?har för mig att GT`ns väger lite mer än GTS eftersom den är 4×4..
ja, rimligtvis… men en GTRs drivlina måste väga mer än imprezans då de är större doningar.. växellådan är betydligt större tex. Skyline drivlinor håller ju för en jävla massa effekt, speciellt om man jämför med impreza GT.Som svar på frågan längre upp i tråden, nej, en långmilare GT har jag/vi redan 😉 Vi trimmar inte bara din bil, vi säljer även delarna den vill ha!Mobil: 0763-498601Mail: maria@wroom.org
ja GTR har väl lite större doningar än GT`n 😀
vet du på ett ungefär hur mycket effekt lådan och kolvar,stakar,i GTS tål? har för mig att 350-400 inte ska vara några större broblem nämligen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.