Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5025
    OzO
    Deltagare

      >Slutligen det som var droppen för mig var när jag såg skicket på Tomas
      >nyinköpta Pirelli P-Zero Competition och hörde hans lite reserverade
      >kommentar om hur de kändes att köra på. För mig blir det vanliga

      Var han inte nöjd med sina slicks? Hur många banträffar tror han att dom håller för (de var nya?)?

      /http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif

      #69940
      maxan
      Deltagare

        >Var han inte nöjd med sina slicks? Hur många banträffar tror han att
        >dom håller för (de var nya?)?

        Han hade väl kört runt 1000 mil på vanlig gata med dem också har jag för mig. När jag tittade på dem såg de iallafall bättre ut än de “beggade” däcken.

        Han tyckte väl inte de var dåliga, men att de inte riktigt levde upp till hans förväntningar (vad det nu kan ha varit).

        Var det någon som hörde om han fick massa tjut från däcken när han körde varv efter varv? Jag hörde inte (vad jag minns) något. Men jag var inte överallt på banan denna gång.

        Max!

        #69946
        Toni
        Deltagare

          Nog vart det tjut om däcken men inte likka mycket som förra året när han körde Potenza RE original. Hade han verkligen kört 1000 mil gata också?? Jag fick för mig att han sade att de var ganska nyinköpta från Guson i Stockholm…

          Nåja, EFTERÅT såg de faktiskt lika slitna ut som innan jag och Perra satte igång att köra sönder våra. Dock är säkert Tomas däck mer tåliga mot slitage än våra missfoster. GRRRR!!! x(

          #69944
          Greenfin
          Deltagare

            När jag pratade med en säljare för Yokohama om deras gatslicks, så sa han
            att dom håller ca 500 mil. Så 1000 mil låter väl okej för gatslicks.

            /Harka

            #69941
            maxan
            Deltagare

              >Hade han verkligen kört 1000 mil gata
              >också?? Jag fick för mig att han sade att de var ganska nyinköpta från
              >Guson i Stockholm…
              Hmmm, det är ju inte omöjligt att jag hörde fel i farten..

              >Nåja, EFTERÅT såg de faktiskt lika slitna ut som innan jag och Perra
              >satte igång att köra sönder våra. Dock är säkert Tomas däck mer tåliga
              >mot slitage än våra missfoster. GRRRR!!! x(

              Mmmm… jooo, era slicks såg inte sådär JÄTTE fina ut.. Nu vet jag inte hur mycket Perra och Tomas körde men Pirelli-däcken verkade klart klara sig längre 😉 Men.. nog om detta..

              Max!

              #69943
              Perra
              Deltagare

                LAST EDITED ON Jun-06-01 AT 02:25PM (GMT)
                >>Nåja, EFTERÅT såg de faktiskt lika slitna ut som innan jag och Perra
                >>satte igång att köra sönder våra. Dock är säkert Tomas däck mer tåliga
                >>mot slitage än våra missfoster. GRRRR!!! x(
                >
                >Mmmm… jooo, era slicks såg inte sådär JÄTTE fina ut.. Nu vet jag
                >inte hur mycket Perra och Tomas körde men Pirelli-däcken verkade klart
                >klara sig längre 😉 Men.. nog om detta..
                >
                >Max!

                Ja, det är väl så att Tomas däck kommer aldrig upp i den temperaturen som mina gjorde och de ser därför (natuligtvis) mindre slitna ut. Men å andra sidan så var det nog bättre bett i mina slicks så länge de inte blev överhettade. Att sedan Tomas är snabbare runt banan beror naturligtvis på att han är en bättre förare än mig, trots att jag hade bra däck ett tag… 😀

                Sen ska man ju komma ihåg att jag hade de mjukast slicksen (0:or) medans Toni körde på 2:or och det finns ju ända upp till 4 som hårdhet så det hade kanske funkat bättre. Nåja, en erfarenhet rikare.

                Mvh Perra

                Link-ed!

                #69942
                OzO
                Deltagare

                  Hur hårda är mina slixs då? 2? Nåja, smäller på dom ändå och kör tills dom ryker!
                  ______________________________________________
                  http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif The Blue Pile of…

                  #69945
                  Toni
                  Deltagare

                    Säljer mina 16″ original MY00 fälgar för 4000:-. Maila mig på tonidangelo@spray.se om ni är intresserade. Ibland måste man erkänna att man gjort en tabbe och för mig blir det inga mer slicks på bana så fälgarna får gå.

                    Efter senaste bankörningen på Kinnekulle känns det befogat att varna för att köra begagnade slicks eller slicks med okänt användningsområde. Både jag och Perra körde sönder våra slicks och med lite mindre koll hade det kunnat gå illa. Vänster fram som pressas hårt på Kinnekulle såg hårresande ut för oss båda kan jag säga.
                    Sen när jag bytte till original Goodyear F1 så tyckte jag faktiskt att det kändes väl så bra. Kanske lite sämre kontroll vid power-slide men faktiskt bättre stabilitet rakt fram och dessutom lättare att styra bilen in i kurvan. Men framförallt så kan man LITA PÅ däcken.

                    För de av er som sitter på begagnade slicks så finns bara ett råd med facit i hand: sälj dem på t ex http://www.resultatservice.com eller liknande! Kör inte med dem!
                    (Åtminstone inte på bana.)

                    Slutligen det som var droppen för mig var när jag såg skicket på Tomas nyinköpta Pirelli P-Zero Competition och hörde hans lite reserverade kommentar om hur de kändes att köra på. För mig blir det vanliga gatdäck av bra kvalitet i fortsättningen även på bana! Så slipper jag byta däck också.

                    #69947
                    Wiklundh
                    Deltagare

                      Någon mera som har erfarenhet av slicks vid bankörning och då helst någon som kört på nya?

                      /Michael

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.