› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › slirande koppling
- Detta ämne har 7 svar, 1,596 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år sedan av
syke.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2008 kl. 04:44 #4298
smekkes
DeltagareNär jag kör tex i 5e växeln i cirka 110, sen ger full gas så när vartalet kommer över 3000 och full laddning, så börjar kopplingen slira.
Nån dag senare var jag på ”vinterkontroll” på subaru verkstad så sa jag till dem om kopplingen. Efter kontrollen sa de att kopplingen var helt ok. Samt att detta var inget ovanligt när man trimmat bilen, men då jag bara har ferrita racing avgassystem och dumpventil, så låter detta inte troligt i mina öron, fast jag har kanske fel?
Så jag undrar ifall nån här har haft samma problem, och hur detta fixas om nu inte kopplingen e sliten.
tack på förhand =)
19 december, 2008 kl. 06:55 #64601Mats
DeltagareByt koppling och hälsa subaruverkstaden att de inte vet vad de snakkar om. Klart kopplingen inte skall slira!
Mats
Type R ’99_________________
”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
– Homer J Simpson19 december, 2008 kl. 06:55 #64604hellebjork
DeltagareNu är jag inte i branchen men för mig låter det där som det klassiska kopplingssliret. Det brukar visa sig när det går tungt och det är mycket vrid, tex i högsta växeln.
22 december, 2008 kl. 04:36 #64605smekkes
Deltagareok tack, får bli att byta koppling efter nyår då 🙂
ska man köpa en original koppling eller e det lönt att lägga extra på nått bättre?
bilen används som vardags bil, villsäga jag har inga planer på att trimma den 🙂
22 december, 2008 kl. 08:34 #64602FeA
DeltagareOrginal räcker gott och väl.
22 december, 2008 kl. 08:41 #64603NickeH
Deltagareköp orginal, en uppgraderad koppling är bara jobbig att köra med plus att den bästa livförsäkringen för lådan är att kopplingen kan slira.
26 februari, 2009 kl. 05:55 #64606smekkes
Deltagarelite gammal tråd, men det rör fortfarande kopplingen hehe.
Fick prisförslag på förenad motor i malmö på koppling + jobb 12.000 sek.
kopplingen gick lös på 5700 sek.
Hur svårt e det att byta koppling själv? Ja eller själv o själv, en polare som skruvar mycket bil erbjöd sej att göra det, men han har aldrig bytt koppling på en 4wd. Så han bad mej fråga här om lite info 🙂
27 februari, 2009 kl. 11:37 #64600syke
BlockeradIngen som orkar dra igång ett gruppköp på koppling? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.