Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #703
    Impreza Fredde
    Deltagare

      Tänkte höra om någon har tips om var man kan hitta hyfsat billiga och bra slutdämpare här i Sverige? (helst under 5000:-)
      Tänkte bara byta sista biten för ljudets skull, och vill ha något som inte behöver byggas om, det ska bara vara att sätta dit, något som passar på originalsystemet, kör en GT-99.
      Är det någon som har handlat Ninja system från Scoobyworld, passar den slutdämparen på ett originalsystem, hur är leveranstiden? Finns kanske någon som har en slutdämpare till salu?

      #39911
      dlehtihet
      Deltagare

        >Är det någon som har handlat Ninja system från Scoobyworld,
        >passar den slutdämparen på ett originalsystem, hur är
        >leveranstiden? Finns kanske någon som har en slutdämpare till
        >salu?

        Japp och japp. Passar som en smäck och låter väldigt bra. Skulle personligen rekommendera en sådan eller en Magnexburk. Bra pris dessutom. Scoobyworld tog 5 dagar på sig att leverera en Ninja till mig vilket jag tycker är klart godkänt.

        M v h

        Danne

        #39915
        Impreza Fredde
        Deltagare

          >>Är det någon som har handlat Ninja system från Scoobyworld,
          >>passar den slutdämparen på ett originalsystem, hur är
          >>leveranstiden? Finns kanske någon som har en slutdämpare
          >till
          >>salu?
          >
          >Japp och japp. Passar som en smäck och låter väldigt bra.
          >Skulle personligen rekommendera en sådan eller en Magnexburk.
          >Bra pris dessutom. Scoobyworld tog 5 dagar på sig att leverera
          >en Ninja till mig vilket jag tycker är klart godkänt.
          >
          >M v h
          >
          >Danne
          >

          Man tackar, då får det nog bli en sådan. Vad kostade hela kalaset om man får fråga? Var köper man Magnex någonstans?

          #39916
          Impreza Fredde
          Deltagare

            Passar på att fråga om det finns någon som har en bra beskrivning av hur man tar bort snorklen? Har sett bilder och läst här inne men har inte riktigt klart för mig vilken del som ska bort (ovan impreza mekare) Är det allt som sitter innanför innerskärmen eller bara en liten del som ska bort? Tacksam för en bra beskrivning, vill ju inte plocka bort fel saker.

            #39912
            Wanderer
            Deltagare

              Plocka bort innerskärmen och sen sitter snorkeln med väl synliga skruvar och det är bara att plocka bort och sen sätta dit innerskärmen igen …
              Det är väl egentligen innerskärmen som är svår att få bort då den går under kjolen så man lär vara lite försiktig 🙂

              #39917
              Impreza Fredde
              Deltagare

                >Plocka bort innerskärmen och sen sitter snorkeln med väl
                >synliga skruvar och det är bara att plocka bort och sen sätta
                >dit innerskärmen igen …
                >Det är väl egentligen innerskärmen som är svår att få bort då
                >den går under kjolen så man lär vara lite försiktig 🙂

                Okej, men är det allt som sitter bakom innerskärmen som ska bort?
                Någon har skrivit att man inte ska glömma sätta dit vattenskyddet igen, vad är det? Är det mer än en del som sitter innanför skärmen eller det är bara snorklen som finns där? Vill ju inte ta bort för mycket.

                #39918
                Impreza Fredde
                Deltagare

                  Finns det någon återförsäljare i Sverige för Ninja eller Magnex dämpare, eller någon annan i samma prisklass?

                  #39913
                  Micke81
                  Deltagare

                    >Tänkte höra om någon har tips om var man kan hitta hyfsat
                    >billiga och bra slutdämpare här i Sverige? (helst under
                    >5000:-)
                    >Tänkte bara byta sista biten för ljudets skull, och vill ha
                    >något som inte behöver byggas om, det ska bara vara att sätta
                    >dit, något som passar på originalsystemet, kör en GT-99.
                    >Är det någon som har handlat Ninja system från Scoobyworld,
                    >passar den slutdämparen på ett originalsystem, hur är
                    >leveranstiden? Finns kanske någon som har en slutdämpare till
                    >salu?
                    >

                    Jag råkar veta att HKS rören står hyffsat i pris pga dollarn 🙂
                    Har ett själv och är mkt nöjd med utseende och ljud (visserligen från turbon). Kanske 3 lappar eller så…
                    Kolla med JRM, tror dom är Authorized Dealer här i Sverige.

                    Lycka till

                    /Micke

                    #39919
                    Impreza Fredde
                    Deltagare

                      >Jag råkar veta att HKS rören står hyffsat i pris pga dollarn
                      >:)
                      >Har ett själv och är mkt nöjd med utseende och ljud
                      >(visserligen från turbon). Kanske 3 lappar eller så…
                      >Kolla med JRM, tror dom är Authorized Dealer här i Sverige.
                      >
                      >Lycka till
                      >
                      >/Micke

                      Tack för tipset, men jag har redan beställt ett Ninja från Scoobyworld, det kommer förhoppningsvis i slutet på veckan 🙂

                      #39914
                      Golvis
                      Deltagare

                        jag köpte en ninjadämpare för inte alltför längesedan. Den låter helt perfa enligt mig, inte för mycket och inte för lite. Den framhäver bara boxerljudet en aning.

                        Här har du ett filmklipp när jag, Lefty och några var och sladdade på en väldigt hal isbana:-)
                        Kommer upp massor av bilder och sådant från iskörningarna så fort sidan är klar, den är just reggad så jag har inte hunnit med det än

                        http://www.liemannen.se/scooby.avi

                        Golvis

                        #39920
                        Impreza Fredde
                        Deltagare

                          Då var Ninjadämparen på plats och snorklen bortplockad, så nu myser man varje gång man sätter sig i bilen, vilket gött ljud!!!!!!!

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.