SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Snabb turbofråga

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    .zip
    Deltagare

Ta det lugnt och kolla upp extra noga. Du har hela vintern på dig 😛
      En större snurra med med mera ladd är bara jobbigt på is och snö.

//.zip

STIred
      Deltagare

Känns som man måste mappa om så fort man ändrar nåt, funderar på sikt att även byta till nån bättre IC, hittade nån i Australien som gav 20hk mera (topp monterad), lät ju intressant.

Glöm det där med att byta IC för att få högre effekt. Byt istället ICn när din turbo/effekt kräver det ;). Gäller lägga pengar på rätt saker med om du nu inte känner för att byta bara för skojs skull.
        För runt 350hk så krävs ju ingen ”special” ic.

/r

Gilarski
        Deltagare

Känns som man måste mappa om så fort man ändrar nåt, funderar på sikt att även byta till nån bättre IC, hittade nån i Australien som gav 20hk mera (topp monterad), lät ju intressant.

Glöm det där med att byta IC för att få högre effekt. Byt istället ICn när din turbo/effekt kräver det ;). Gäller lägga pengar på rätt saker med om du nu inte känner för att byta bara för skojs skull. För runt 350hk så krävs ju ingen ”special” ic./r

Perfekt, takc för det goda rådet, då ligger jag lågt med IC. Visst ser det lite gapigt ut med FMIC men det åker ned på priolistan nu 🙂

berne
          Deltagare

var kan man köpa turbo i sverige å heter den bara vf34?

Kvarnis
            Deltagare

var kan man köpa turbo i sverige å heter den bara vf34?

IHI VF34, köpa i Svergie är …dyrt men gå att köpa från ex GIK

Annars har jag en TD05-18G som jag inte bestämt vad jag ska göra 😉
              Spoolar lika, men går att plocka ut ca20-30Bhp mer i från.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.